För er som är intresserad


Kl. 19:28 |

Jag har ju som ni vet köpt mig mitt första skidpaket någonsin. Fick en kommentar av Sanna som ville veta vad det var för modell på grejorna, så här kommer det.


Skidor: FISCHER CRS CL VASA NIS BLACK 192
Pjäxor: SALOMON VITANE 8 CL PILOT. Ny bindning! Två fästen istället för ett. Samt justerbar häl. Svårt att förklara, hänvisar till google! ;-)
Stavar:ONE WAY DIAMOND VASA 920


Köpte mitt skidpaket hos stadium eftersom jag fick 20 % på hela köpet, annars hade jag nog köpt hos TEAM SPORTIA eftersom dom hjälper en med vallningen då man önskar få skidorna vallade! Vilket inte Stadium gör...


Idag hämtade jag hem skidorna & jag tycket dom känns så lång, 192 cm till mina yna 158. Men enligt experten så är det bra med långa eftersom du får mer glid. Känns det inte bra då jag åker så säljs dessa & jag får köpa nya !


Till er som åker längdskidor i sundsvall så har de tryckt många spår nu. HÄR uppdateras det dagligen vilka spår som är tryckta! Väder & vind uppdateras också :-)





Kommentarer
Sanna

Längden är nog inga problem, mina är 195 cm och jag är 161 så det är ju typ lika. And i löv them. Men testa och åk med bindningarna i alla sorters snö, jag vet att salomons klassiska pilot-bindning har krånglat i kramsnö förr men de kanske har fixat problemet nu. Men det lär du hinna med så mycket som du verkar ligga i med träningen:) Kanske man skulle ta en sväng till Sundvall imorrn för att få någon mil till i benen, så jag inte dör när vi ska till Vemdalen, haha.

Jenny Hägglund

Hej vill du ha sällskap i spåret någon gång så ställer jag upp =)

Kram Jenny H på mava

Sara

Sanna: Det är men ny binding nu, det är som två hakar. Har väldigt svårt att förklara men kanske kan knäppa kort på pjäxorna ;-)



Jenny: Ja men det vore väl trevligt! Vi får ta en tur när vi båda är ledig :-)

Sanna

Det jag menade var att det var en "plastplutt" som satt fast i bakre pinnen under pjäxan, och den plastplutten gick sönder ibland när det fstnade snö där och ibland åkte inte remmen tillbaka. Men det ska nog gå bra ändå, de borde ju har gjort om det.




Kom ihåg mig?