Dietsoppa


Kl. 16:43 |
Vi ska på brölopp den 3:e juli & det vore ju väldigt fint att tappa några extra kilon till dess. nu har jag planerat att rivstarta kampen med att bara äta soppa i en vecka till lunch & middag. Frukosten kommer bestå av 1 ägg, 1 avocado & 1kopp kaffe. Skulle jag bli vrålhungrig emellanåt blir det en proteinshake. Min soppa blev precis färdig & jag måste då säga att den blev väldigt god, den kan säkert även ätas kall då den liknar Gazpacho!


Du behöver:


3 gula lökar
1/2 kålhuvud
2 gröna paprikor
2 grönsaksbuljonger
1.4 L vatten
2 krossade tomater
Cayennepeppar + Chili explosion


Gör såhär: Hacka löken & stek den i lite olja. Tillsätt vatten + grönsaksbuljong & låt det koka lite. Tillsätt den hackade kålen, paprika + krossade tomat. Koka en stund. Krydda efter tycke & smak, min blev väldigt HOT! Mixa soppan med en stavmixer, men inte helt slät. TADAAA ! Njut soppan med ett stort glas vatten.




Kommentarer



Kom ihåg mig?