Fredagkvällens meny


Kl. 13:38 |
Förrätt: Tomatsoppa
Varmrätt:Pasta carbonara
Desser:Vit chockladkladdkaka med varma hallon

Jag har tidigare gett er receptet på den otroligt goda tomatsoppa som innehåller b.la mousserande vin. Har någon av er provat ? Pasta carbonaran åt jag med några tjejer från jobbet & den smakade himmelsk, recept kommer kanske ikväll. Den vita chockladkladdkakan ser jag framemot att få smaka, tror den blir riktigt mumsig fast jag älskar mörkchoklad mest.

Äntligen är det fredag & vi är båda lediga. Som ni ser så blir det fredagsmys på vårat vis, 3-rätters med ett riktigt gott vin, Let´s dance,solsidan & massa tända ljus ! Men innan fredagsmyset kan köra igång blir det en lååååååååångpromenad i det gråa trista vädret. Men först lite mat i magen.

Trevlig helg








Kommentarer
Emelie

Ja, det är många som söker nu kan jag tänka mig.. Det är ju inte helt fel att forsätta jobba till hösten heller, om man har ett jobb! Man blir bekväm med att ha en ordentlig inkomst varje månad. Det märker jag på sommaren, det blir ett jäkla kliv när man sedan sätter igång och pluggar igen, från att ha haft en heltidslön till att bara få några få kronor. Du får se till att söka till Barnmorskeprogrammet i höst! :) Du kanske kan få dig ett studiebesök på IVA och narkosen någon dag, det är säkert inte omöjligt! Jag har varit två dagar på IVA och jag tyckte det var väldigt intressant!:) Vilken smaskig fredagsmenyn! Vit chockladkladdkaka hördes verkligen smaskens! Här hemma kör vi också på en trerätters ikväll, har dock inte bestämt vad det blir för gott än! ;) Kanske man testar något nytt, det brukar alltid vara spännande! :)




Kom ihåg mig?