Tobleronemuffins


Kl. 18:35 |

  


100 gram margarin
2 dl vetemjöl
2 st ägg
2 dl socker
1.5 tsk vaniljsocker
0.5 krm salt
100 gram smält smör
4 msk kakao
2 st toblerone á 100g jag tog den mörka sorten

Gör såhär: Sätt ugnen på 200 grader. Vispa ägg & socker poröst. Smält smör. Riv 3/4 av toblerone. Blanda alla torra ingredienser & blanda sen ihop med ägg + socker + smör. Blanda väl! Pytsera upp i 10 muffinsformar. Häv in i ugnen i ca 10-15 minuter. Dom ska vara lite kladdiga. Toblerone biten som är kvar delar du i halvor, när muffinsen är klar i ugnen stoppar du ner en bit toblerone i varje muffins.

MUMS!


Som ni ser så har jag svängt ihop en sats med tobleronemuffins. Fick inspiration av dagens aftonbladet, perfekt att bjuda på när vi fyller år! Lite synd att det bara blev 10, men egentligen såg jag att receptet var till för 4 st STORA muffinsar ;-) Hur det kan bli !


Nu ska jag krypa ner i ett bubbelbad, sen ska vi äta jordgubbar med mjölk & se på SATC 1! Känns som om det kommer bli en toppen söndagkväll.




Kommentarer
Anna - Starwoman ☆

Om my vilka godsaker du bakat =)



Hissgardinerna i vårt kök kommer från IKEA, så kika där. Finns i flera olika färger om jag inte minns fel.



Stor kram/Anna




Kom ihåg mig?