Nyår 2009


Kl. 14:10 |



Först serverades det kall avocadosoppa med rökt lax & kräftor. Ps. Ser ni något fel på bilden ? ;-)



Varmrätten bestod av oxfilé, potatistorn, svampsås, grönsallad, sparris & balsamico.



Dessert 2 cheesecake, en med vaniljsmak & den andra med Baileys!

 

Dukningen gick i vitt, silver & rött. Givetvis färska blommor på bordet !


 


Hoppas ni hade en lika bra nyårsafton som jag hade. Festen här hemma slutade vid ungefär halv 5 ;-) Jag har inte lovat några nyårslöften då de oftast inte uppfylls. Det finns alltid saker man kan & borde bli bättre på & varför just börja efter nyår ? Nytt år = ny start ?? Men för er som har lovat nyårslöften vill jag önska LYCKA TILL & jag hoppas verkligen ni kan uppfylla dom.





Kommentarer
Sanna

Ser jättefint ut, och gott. Det är så man vill att det ska se ut när man blir bortbjuden. Jag har svårt att förstå folk som bjuder hem folk och sedan inte anstränger sig det minsta. Jag menar förstås inte att jag kräver att allt är perfekt när jag kommer hem till någon, bara att det är roligare om värden ooch värdinnan åtminstone försöker visa att man är välkommen. Men blir det får inte bli för perfekt då blir det bara stelt så därför är det tur att jag är en klant så jag är alltid den första att spilla på duken när vi har gäster, då slappnar folk av efter det:)

Ann, fd granne på Jägargatan 20 :)

Gud va fint Sara!!

Anonym

Felet är att skeden inte ligger bredvid kniven?

Eller?

Berätta nu:)

Sara

Anonym: Jajjamensan. För visst är det så att skeden ska vara på höger sida ?




Kom ihåg mig?