Matdagbok ?


Kl. 11:39 |
Mål 1: Kaffe med mjölk
Promenad 35 minuter
Mål 2: Fil 3% med en matsked hemmagjord sylt & 1 ägg ½ L vatten
Mål 3: Grillad kyckling med Ajvar + grädde. Sallad av ruccola, körsbärtomat & gurka
Mål 4: 1 Husman knäckemacka med smör, ost & skinka. En tallrik fil 3%, ett ägg + Ett glas juice

Extra: 2 msk av matlådan. En trekant toblerone. 3 hårda karameller

Jag ska börja med att föra matdagbok, det kan bli intressant att se vad jag egentligen stoppar i mig (för min egen skull, tycker ni det blir jobbigt att läsa kanske jag börjar med att skriva på papper istället. MEN det är ju faktiskt min dagbok). Det är ganska ofta det slinker ner några matskedar av maten när jag gör matlåda. Gör man det ofta på en dag så blir det många extra kcal. Nu i fortsättningen kommer jag äta det jag tycker  är gott. Inte för mycket av någonting & inte för lite. LCHF kommer finnas i baktankarna men inte lika strikt som jag körde förut. Vi får väl se hur det kommer att gå.







Kommentarer
Madde

Jag kör åxå med en matdagbok :) Men på papper! Skitbra att göra, man får en sån bra överblick över hela dagen & sen tillslut över hela veckans matintag.




Kom ihåg mig?