Äggmjölk ?


Kl. 16:25 |
Jag är lite skeptiskt angående äggmjölken. Många bloggare skriver att det blir så gott och att kaffe smakar som en skummig latte. Någon skriver också att äggmjölken blandad med kakao & vaniljpulver (inte vaniljsocker) blir god varmchocklad.

För er som undrar kan man änvända äggmjölken istället för vanlig mjölk eller grädde i kaffet. Äggmjölken innehåller  inga kolhydrater, som b.la mjölken gör.

Recept: Smält  50 g smör. Knäck två ägg i fettet och vispa kraftigt. Häll därefter i 2 dl kokhett vatten medan du fortsätter vispa. Klart!  Receptet hittat från kolhydrater i fokus.¨

Givetvis måste jag prova, har du provat äggmjölken?





Kommentarer
Emma

Japp, jag har provat. Den är helt okej tycker jag, trots att jag länge tvekande inför att prova.

Mikaela

Jaa du, jag har kört LCHF i två månader du och bidar detta fortfarande.. Är det verkligen något att ha? :-0




Kom ihåg mig?