Ledig dag


Kl. 12:48 |

Idag är jag ledig & det var verkligen skönt att få sova ut i morse. I går kväll var jag så fruktansvärt trött, ni vet så där trött att du inte förstår hur du ska orka gå till toaletten & borsta tänderna! Redan klockan 20.00 somnade jag i J´s knä. Därför tänkte jag ge er receptet på America pancakes jag gjorde igår nu & vet ni vad ? Dom fick toppbetyg av J! (Han tycker inte alls om pannkakor i vanliga fall). Jag hade sparat en i kylen för att äta som frukost idag, tror ni den fanns kvar ? ;-)

Amercia Panncakes 4 personer (1 var) OBS! INGET FÖR LCHF ! ;-) 

1 ägg
2 1/2 dl Fil
2 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk smör

Blanda ihop filen & ägget. Häv sedan i resten av ingredienserna. (Jag lät min smet stå medans vi var ute & sprang). Värm en stekpanna & lägg i smör. Lägg i fyra klickar i stekpannan & stek tills dom blir lagom. De ska ju bli tjocka & få färg. Dela lite på en pannkaka om du är osäker att de inte är stekta igenom. Servera med glass, jordgubbar, sylt, lännsirap eller vanlig. HUR GOTT SOM HELST!






Kommentarer



Kom ihåg mig?