Jag börjar med ett recept


Kl. 13:22 |
Hej på er ! Ååå det är så tråkigt att vakna till detta väder, men idag tänker jag trotsa det med att INTE stanna hemma. Jag har några ärenden på stan att fixa. Medans jag slurpar thé nu tänkte jag dela med mig av en god sallad till er som jag slängde ihop igår kväll som middag.



Min nya fina service från Ittala som jag fick i födelsepresent av moster & mormor



Du behöver;
En rensad grillad kyckling
Fullkorns penne (För att göra denna sallad LCHF vänlig så skippa)
Ruccola
Annan sallad
Tomat
Gurka
Salladslök eller rödlök
Röd paprika
Soltorkade tomater

Fetaostcreme;
150 g fetaost
1 burk creme fraiche, dock tror jag det¨går minst lika bra med lättkessella
några skvättar olivolja
salt & peppar

Såhär gör du; Rensa kycklingen. Koka pastan. Skär salladen. Blanda ihop. Gör fetaostcreme, antingen väljer du att ha den på sidan eller blandar med salladen. Jag gjorde det sistnämnda igår & det blev SÅ gott.

LYCKA TILL!




Kommentarer



Kom ihåg mig?