Ett riktigt ärligt inlägg...


Kl. 15:22 |

Som ni trogna läsare har märkt så skrivs det väldigt lite om träning & kost i bloggen nu för tiden & det beror helt enkelt på att jag inte tränar! Tro mig, jag vill men motiviationen finns helt enkelt inte här. Trots att jag ver hur BRA jag mår när jag kör i gymmet eller springer runt sidsjön så gör jag det inte. Vet inte vad jag har hamnat i för grop, men en sak är säker, den är väldigt djup! Mitt favoritämne som jag tycker om att skriva om här på bloggen är faktiskt kost & motion, dels för att det peppar mig & förhoppnignsvis ger er inspiration samt pepp.


Trots att jag inte har tränat & ätit jätteonyttigt under en lång period så visar vågen neråt. Men jag känner i min kropp att den pekar uppåt. Nu när jag har sutte ute på balkongen har jag gett magen  onda blickar i tron om att den ska "dra in sig" ;-) Jag har nog aldrig sett den så pluffsig som den är nu. 
 
Linda Fodor har längen varit en inspirationskälla & favortblogg när det gäller kost & motion. För ett tag sedan startade hon Formcheck på sin blogg. Vad roligt var första tanken & jag kände sån pepp att vara med, men det har känts som det är fel period. Dels är det sommar, semester & hur roligt är det att vara i källaren på en gym när man kan ligga ute & sola + äta en god glass ? Tanken om att visa er mina mått & vikt gjorde mig lite rädd också, men egentligen, vem ut av er bryr er  hur bred omkrets jag har runt min vad? Man ska jämföra sig med sig själv & inte andra! Det är något jag måste lära mig...

Det jag vill ha ut med detta inlägg är att jag HOPPAS innerligt att jag får tillbaka suget att träna & äta nyttigt snart igen. Att det blir höst snart tror jag gör sitt faktiskt, då kan jag knata iväg till gymmet igen utan att få dåligt samvete till solen. Jag vill att det ska bli en del av vardagen igen, en självklarhet att träna efter jobbet igen. Kanske kommer jag våga mig på Formcheck till hösten ? I hope so...




Jag hoppas det blir ett spinningpass snart !




 





Kommentarer
Erika

Ja det blev riktigt gott=) Jag gillar inte heller gym då jag egentligen är en "hästtjej# och för mig har det alltid varit bästa träningen för då har jag KUL samtidigt och det är det jag tycker är viktigast, att ha roligt samtidigt som man tränar annars tröttnar man direkt

Malin Viklund

Jag ska snart köpa årskort på Friskis och Svettis snart iaf. Jag saknar att träna kondition på crossen och jag saknar att träna styrka. Nu för tiden blir det mest promenader och löpning i spåret. Men sen jag flyttat har jag inte hunnit med löpningen, då har det bara blivit promenader. Nu är jag i Stocka hos Emma. Hon ska snart föda och då blir det jättelite träning, för hon orkar inte gå så länge, när vi är ute och går. Därför nämner jag inget om träning i bloggen för tillfället.



Annars älskar ju jag mina morgonpromenader bäst av allt. Det är det bästa med dagen. Då mår jag bra och håller mig pigg och glad hela dagen :) En bra start på dagen enligt mig själv.



Personen som skrev i min blogg, ville bara hacka på mig. Det vet jag. Hon är väl avundsjuk, för att jag brukar vara duktig på att träna och äta lite.. Nu bara för jag inte nämner nå om träning, så passade hon på att hacka på mig bara.. Typiskt personer som själv inte mår bra.






Kom ihåg mig?