Tänk om det vore enkelt..


Kl. 19:07 |

Som sjuksköterska måste man lära sig att delegera & lämna över. Annars kommer man aldrig hem. Man blir aldrig klar. Det svåraste av allt är att "släppa" jobbet när man är hemma om man har haft hand om en dålig patient. Tankar som snurrar är; " har jag missat något", "Kunde jag ha gjort någonting bättre", "undra hur hon/han mår nu?", "Hur har mina arbetskamrater på jobbet just nu?" JAG BLIR GALEN! Jag hatar alla funderingar på jobbet när jag är hemma & är LEDIG. Jag vill kunna släppa allt när jag går fårn avdelningen & flexar ut. Tänk om det vore så enkelt...


Nu ska jag försöka lägga mig ner i soffan & koppla av. Förhoppningsvis visas det något bra på tv. J är & tvättar bilen, hans nya älskling, efter mig såklart! ;-)

Imorgon väntar jag finbesök från Hudiksvall :-)





Kommentarer



Kom ihåg mig?