Recept på spenatsoppan


Kl. 21:24 |

Jag vet att det blir mycket mat här på bloggen nu. Själv så tror jag det kommer att klinga av eller så kommer det helt enkelt att bli en matblogg. Bästa av allt vore det väl om det blev en härlig blandning av vardag, recept & träning (vilket det är alldeles för lite av nu)

Jag tänkte dela med mig av receptet av J´s spenatsoppa:

* Häll lite olivolja i en kastrull. Lägg i fryst spenat, stuvad eller vanlig beror på vad du tycker om. Sen hur mycket spenat du ska häva i beror också på hur mycket du vill ha. Vi hade i 900 g stuvadspenat. 2 påsar med andra ord.
* Späd med vatten tills du tycker den blir så tunn som du vill ha den. Vi valde att göra den ganska tjock/krämig.
* Grädde. Hur mycket bestämmer du själv.
* Lägg i två grönsaksbuljonger. Alternativet är att ta en grönsaksbuljong & en köttbuljong.
* Salta & peppra. Chilipulver efter smak.
* Vi glömde att lägga i en klick smör!
*Låt det koka en stund. Desto längre ju bättre!
* Ägg blir gott att ha till. Även kräftstjärtat, räkor eller stekt laxfilé i ugn är jättegott.



LYCKA TILL!!





Kommentarer
marie

hejsan

Perfekt att du skriver lite mattips så jag kan gå in och kika och få lite ideer:-))

Kram Marie

Madde

Mums!




Kom ihåg mig?