MUMS!!!


Kl. 20:01 |
  1. Skär chorizokorvarna i tre bitar. Stek i en stekpanna.
  2. Lägg broccoli & blomkål i en ugnsäker form.
  3. Gör en äggstanning av 3 ägg, mjölk & en skvätt grädde. Salta & peppra.
  4. Häll stanningen över grönsakerna. In i ugn ca 200 grader.
  5. När chorizokorvbitarna stekts klart rullar du in dom i bacon & lägger i en ugnsäkerform.
  6. Strö riven ost över korvbitarna & in i ugnen till osten smällt & fått färg.

Grönsaksgratängen tar lite mer tid eftersom stanningen ska stelna. När du ser att det snart är klart så strör du över lite riven ost. Jag har inga direkta mått då jag "höftar" för det mesta.
Hoppas du kommer lyckas med denna lätta rätt iaf :-)



Blir du inte mätt så är det något fel. Jag kommer garanterat att vara mätt tills imorgon bitti, utan problem :-)
NJUT MATEN!





Kommentarer
marie

Hej. Nu har jag beställt den nya LCHF kokboken så jag hoppas att jag får lite nya ideer.


Kram Marie

Anonym

Hej tjejen! Fan va avundsjuk jag blir att ni ska åka snart, men hoppas ni får det jättebra!





Jo, de uppträdde tillsammans på Idrottsgalan! dVvj0" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=IhnLGdVvj0 se och njut!!! :)

Sara

Marie: Då får du berätta sen för mig om den är bra :) Jag beställer nog den när vi kommit hem från thailand.





Vickan: Jaaa, det ska bli så skööönt! Aha..det måste jag kika på :)




Kom ihåg mig?