En riktig soft dag


Kl. 14:42 |
KRABI STAD kl 19.40 SOL & RIKTIGT HET DAG!

Som rubriken lyder sa har vi haft en riktig soft dag efterom J inte har kant sig sarskilt pigg. Det blev ett besok hos thaidoktorn som efter en undersokning med stetoskop konstaterade att J har en maginfektion. Han blev ordinerad Antibiotika & en annan tab mot magen som inte ens finns med i fass & mot dehydreringen. Jag tyckte doktorn var jatte smart som skrev just ut ciproxin eftersom risken finns att fa red man syndrom nar man ar ute i solen. Vilket betyder att han kan bli alldeles rod i ansiktet. Ciproxin ar ljuskansligt. J kanner sig iaf battre och ater alvedon. Tror det blir ett besok hemma hos doktorn nar vi kommer hem. Idag uppmarksammade vi utslag pa vanster sida av kroppen, forsta tanken var DENGUAFEBERN. Men Thaidoktorn skratta nar vi sa det ;-) Jag tjatar pa J hela tiden att han MASTE dricka & forsoka ata. Han kallar mig for sjuksystern ;-) (Men nu har jag faktiskt semester sager jag till han)

Sa, idag har vi legat mest inne pa rummet & last bok. Somnat till lite da & da. Pa eftermiddagen tog vi en promenad till ett shopcenter dar vi at pa CFK, typ som McDonalds fast de serverar bara kyckling. Faktiskt gott & starkt! Sen har vi spelat ett parti Chicago, J vann.





Nu ska jag skynda mig tillbaka, vagar inte lamna J sjalv allt for langen. Vi ska skriva ett vykort & se kanske ata lite middag, vi ar ganska sa matta efter besoket pa CFK ;-)

Imorgon hoppas vi pa att J orkar med beachen, peppar peppar! Hoppas allt ar bra med er och att ni inte fryser allt for mycket hemma i sverige.  Forresten, vad roligt att ni kikar in har fast det inte blir sa mycket updates :-)

Puss & Kram




Kommentarer



Kom ihåg mig?