Ut i snölandet


Kl. 11:54 |
Nu ska jag bara dammsuga det sista rummet & sen ska jag ut i snövädret. Blir en sväng till Icamaxi där ingredienser till mina julköttbullar ska handlas. Eftersom jag ändå är där ute blir det en snabbis in på IKEA där stearinljus måste handlas, dom går åt som smör just nu här hemma.


Blir det vanliga traditionella köttbullar för er i år ? Mina innehåller b.la julöl, nejlika & muskot. Om ni vill ha receptet så lägger jag ut det på bloggen. Hojta till isåfall!






Mössan är på !




Kommentarer
Sanna

Men det låter ju jättegott med dina annorlunda köttbullar. Själv har jag redan gjort mina, två kilo helt vanliga som ligger i frysen och väntar. Ni ska jag grava laxen och sen är det bara skinkan och sillen kvar. Jag brukar använda abbas femminuterssill men jag äter ju inte sill själv så jag vet inte om den är god. Men det måste ju ändå smaka bättre när man kryddar själv istället för att köpa helt färdigt.

Sara

Sanna - Abbas femminutersill är god & ja, det smakar mycket bättre med egengjord är köpt :-) Hur firar ni jul i år? Själv så ska jag jobba nätterna över jul, så firar med johans familj. Tur hade jag som bara behövde stå för köttbullarna ;-) På söndag åker vi ner till Hudik för att fira med min familj. GOD JUL& GOTT NYTT ÅR!!!

Sanna

Vi ska vara hemma. Först var det tänkt att bara mamma och hennes man skulle komma men sen bjöd vi in Jan-Eriks föräldrar också för de hade inget att göra (vi firar egentligen alltid med dem på juldagen) och då ville hans ena syster komma med sina två barn också. Så vi blir elva stycken tror jag. Sen på juldagen är vi hos svärföräldrarna med Jan-Eriks tre syskon och deras familjer, brukar bli en jäkla cirkus men man vänjer sig.



GOD JUL




Kom ihåg mig?