Det här med Celluliter...


Kl. 15:01 |



Det är bara att inse, de flesta kvinnor oavsett kroppsform (smala & tjocka) har eller kommer att få celluliter. Det jag mest fasat för! Oftast brukar dom synas på rumpan & låren. Jag har väl under en längre tid blundat men idag när jag stod framför spegeln granskandes & klämmandes så fanns "dom" där. Neeeeeeejjj!!!! Jag har alltid haft fina släta ben, kanske inte så fasta som J´s ben (förutom då jag red 7 dagar i veckan, då var dom fasta! Passar på att tacka ridningen för mina ben & vadmuskler) Kommer ni igår när jag före thai började med LCHF ? Det var en bra metod att gå ner i vikt, poff sa det så hade jag gått ner 4 kilo, åkte till thai & kände mig snygg. Nu tror jag att LCHF metoden är orsaken till förekomsten av celluliter ökat. har läst att b.la att hög fetthalt i mat ökar förekomsten.

Jag vet att några LCHF läser min blogg & GI:are..så nu är min fråga till ER( + alla andra såklart) ;

Har ni märkt någon skillnad ?

Givetvis har jag nu sugit åt mig all information hur jag ska gå tillväga att minska dom, dock kommer de ALDRIG att försvinna, men bara jag får stå kvar på grad 1 (syns bara när du klämmer ihop huden) så är jag tacksam!

Tips för dig som vill förebygga Celluliter;

+ Drick mycket vatten (vatten rensar bort slaggämnen som orsakar celluliter)
+ Motionera & ät hälsosamt
+ Sluta med p-piller (Här menar jag inte att ni ska sluta med preventivmedel, det finns andra alternativ)
+ Gå på massage
+ Peela kroppen regelbundet
+ SLUTA RÖKA!

Information har jag sugit åt mig på den här sidan





Kommentarer



Kom ihåg mig?