Träningen skall bli en rutin igen


Kl. 18:28 |
Denna sida är verkligen toppen att kika in på lite då & då om man är intresserad av träning. Här finns tips om ALLT! Nu fanns det en artikel om " 6 tips som gör träning till en rutin", du hittar den här.

1. Gör träningen till något kul : Jag tycker om att träna styrka & spinning. Favorit spinning är pulsspinning, man lär känna kroppen jättebra. Tänker börja lite försiktigt, för att sen öka succesivt, risk finns att jag ledsnar. Införskaffa snygga träningskläder förhöjer nöjet också!
2. Skaffa en träningspartner : J kommer inte att träna på Ego, vilket är lite tråkigt, eftersom vi tränat tsm förut. Hur ska jag klara att köra bänk utan han? ;-)
3. Notera dina framsteg: Det kommer jag göra här på bloggen! Det är bra att känna lite press, eftersom ni läsare får "hänga" med.
4. Planera din träning: Veckoplanering skall införas!
5. Priotera din träning: Träning är viktigt för kropp & själ, allra helst när man jobbar inom vården, ryggen tar mycket stryk.
6. Tänk långsiktigt: Till jul ska jag vara i form! Är det långsiktigt nog ? ;-)




Kommentarer
Madde

Det är bara drygt 8 veckor kvar till jul räknade jag & Oscar på igår..! Helt galet, men sant. Men i form ska du väl hinna bli :)

Sara

Madde: Va? Bara 8 veckor? Herregud vad nära julen är! Jag kanske måste vara lite mer långsiktigare ;-) Hoppas allt är fint:)




Kom ihåg mig?