Misslyckad dessert


Kl. 23:00 |

Planen var en marängtårta med vithockladmousse och passionsfrukt. Men givetvis misslyckades jag med marängen så det blev marängkross, vithockladmousse, passionsfrukt och jordgubbar! Den här moussen kommer jag fylla tårtorna med när barnen fyller år. Supergod!

2 äggulor
6 dl vispgrädde (Arlas är godast)
200 gram vitchoklad

Smält vitchoklad. Vispa grädden fast, men inte för fast. Vänd ner äggulorna och den vita chokladen i den vispade grädden. Ställ svalt. Gärna över natten. Mums! 

Hej!

Snart är påsken över. Nu är det bara i morgon kvar och så skönt att inte ha planerat något speciellt i matväg. Det blir som det blir. Vi är så himla nöjd. Det rinner över. Är inte sugen på någonting längre. SÅ i morgon börjar jag med C9 igen, ett sista försök (fick ju feber sist och det har tagit ett bra tag att bli riktigt kry, men nu så!). Känns bra! Jag är laddad :)

Nu ska jag kika runt på lite kantsten, töjabollar och singel. Finns lite planer för trädgården ;-)

Godnatt!




Kommentarer



Kom ihåg mig?