Den godaste Ananaspajen!


Kl. 12:25 |
Hej bloggisar!
 
På min sista dag på placeringen så bjöd jag på denna urgoda Anananspaj som ni bara måste prova! Den är supergod och superenkel att svänga i hop, jag fick experthjälp av Tilde :-) Jag hittade receptet hos Jennysmatblogg.se som har massa goda recept på väldigt mycket. Jag brukar hämta middagstips när fantasin tryter på här hemma. 
 
 
Pajdeg:
200 gram smör
1 1/4 dl socker
4 dl vetemjöl
1 1/2 tsk bakpulver
 
Fyllning:
500 gram krossad ananas
2 ägg
2 dl creme fraiche
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker
 
Gör såhär:
Ställ ugnen på 175 grader. 
Rör i hop tärnat smör med de andra ingredienserna som är till pajdegen. Platta sedan ut i en form med avtagbara kanter (jag smörade bara formen, använde inget strö). Rör sedan i hop fyllningen och häll över pajskalet. Ställ sedan formen i ugnen i ca 40 minuter. Jag serverade vaniljsås till. Men grädde eller glass passar också bra :-)
 
MUMS!
 




Kommentarer



Kom ihåg mig?