Enkla spökmaränger


Kl. 08:44 |
 
I går efter dagis gjorde vi maränger jag, Tilde och William. Faktiskt första gången jag gjorde och det var ju inte så svårt som jag trodde. Jag tog ett väldigt enkelt recept som jag hittade hos ICA. Här kommer receptet;
 
2 äggvitor
2 dl florsocker
 
Sätt ugnen på 125 grader
Blanda i hop äggvitan och florsocker.
Vispa pösigt ovanför vattenbad. 
När massan blivit pösigt tar du bort skålen från vattenbadet och fortsätter vispa till massan blivit fast.
Spritsa sedan upp på bakplåtspapper. Skjuts in i mitten av ugnen i ca 40 minuter
 
GLAD ONSDAG!




Kommentarer
Jenny

Men vilka coola :D

Svar: Ja eller hur ? Supersöta!
Sara´s Dagbok

sussie

Men vad söta. :)

Svar: hihi :-)
Sara´s Dagbok

Stickan!

Nämen så söta de är :-)

Svar: Hihi, eller hur? :)
Sara´s Dagbok

Helena Rahlenius

Gud vilka gulliga !
Måste nog testas :)
Kram

Svar: Ja gör det! Så enkla :)
Sara´s Dagbok

biggeros

Gud,så söta spöken=)

Marie Bergman

Vilka söta :)

Elina'

När jag har gjort maränger har de aldrig lyfts sig, haha... :/ Men helt klart kul att så många tipsar om enkla och söta halloweentips!

Svar: :)
Sara´s Dagbok

corneliaeriksson.blogg.se

Söta spöken! Roligt med så enkla recept, speciellt när man bakar med barn :)

Svar: Precis :) Då ska det gå snabbt och enkelt :)
Sara´s Dagbok




Kom ihåg mig?