Äntligen i gång


Kl. 20:56 |
Äntligen har den här kroppen grym träningsvärk! Träningskäderna kommer från H&M. 
 

Hej vänner!
 
I går kom Malin hem till mig och vi körde mitt första pass tillsammans med henne. Eftersom det var fint väder så körde vi ute. Underbart. Före vi körde igång gick vi igenom lite magträning och hon kände även på min magelmuskeldelning. Jag gjorde aldrig någon koll efter Tilde utan då tränade jag på bara. Men Malin kände i går och min muskeldelning är 2 cm och blir lite bredare närmare naveln. Dock är den inte så djup och det är bra. Jag har fått två hemläxor som jag ska göra nu dagligen för att den ska gå i hop igen. Och det är INGA plankor. Det ni! :-) Ny forskning/tester visar tydligen på att plankor ska undvikas till en början. Om jag nu förstod det rätt :-)
 
När vi hade gått igenom lite core så fick jag köra ett cirkelpass med 5 stationer som gjorde att vi gick igenom hela kroppen. Nu ska jag köra detta pass två gånger till i veckan och sedan när vi ses igen nästa vecka får jag ett nytt pass :-)  Åååhh så härligt det är att komma i gång!
 
Nu är det dags för lite kvällsfika här och en film tror jag. Om Johan kommer in från garaget någon gång från hans träning. Där har han en bänk, skivstång och vikter. Nu är det hemmaträning för den här familjen som gäller :-)
 
 
 




Kommentarer
michaela- mamma till tre 💗

härligt! heja dig!

Sara T

Härligt att vara igång igen!

Du har inte lust att dela med dig av vilka två övningar som skulle vara bra för magmuskeldelningen?

Svar: Ja det är jätteskönt! :-)
Besök gärna malinsblogg.se och ställ frågan till henne. Hon är så grym på att förklara. Kanske hon kan göra ett blogginlägg om det ? :-)
Sara´s Dagbok

Ellenor

Vilken övning är bättre än plankan? Är själv osäker hur jag ska börja träna nu efter graviditet. Dela gärna med dig :)

Svar: Besök gärna malinsblogg.se och ställ frågan till henne. Hon är så grym på att förklara. Kanske hon kan göra ett blogginlägg om det ? :-)
Sara´s Dagbok

Liw / gravid

Duktig! Heja heja!

Svar: Tack :-D
Sara´s Dagbok




Kom ihåg mig?