Vecka 24


Kl. 08:35 |

Välkommen måndag och vecka 24! Denna vecka har vi sett fram emot. Jag har endast tre arbetsdagar och sedan packar vi in oss i bilen och beger oss ca 60 mil söderut. Vi ska hälsa på några vänner som nyligen köpt och renoverat ett radhus. Jag och S har dessutom bokat in oss på lite mammalyx, SPA! Ååå vad jag längtar.

IMG_1944

Jag älskar dessa blommor, de doftar SÅ himla gott. I förrgår fick några kvistar följa med hem och de har redan vissnat. Kanske inte ska ställa de i vatten ? Skaffar vi hus någon gång är dessa blommor ett måste.





Kommentarer
Pauline

Jag älskar också dessa blommor och jag brukar ta in dom och ställa på bordet. Luktar SÅ himla gott men som du skriver så vissnar dom fort, vet inte varför!

Va mysigt det låter med en liten resa =) Har ni några andra roliga planer inför semestern?

Kram på er

Svar: Brukar du också ställa de i vatten? Jag ska testa utan en gång :-)

Jag börjar min semester i juli och under de fyra veckorna har vi inget planerat. Men en tur ner till min familj blir det såklart men annars bara ta dagarna som de kommer :-)

Ni då?

Kram!!
Sarasdiary

Malin

Du/ni är så flitiga! Reser, tränar, äter gott, jobbar heltid och träffar vänner. Jag är mammaledig och hinner ingenting alls. Bara trött!
Vad är hemligheten?
Ha det bra : )

Svar: Men ååå vad jag känner igen mig! Men jag har faktiskt blivit piggare sedan jag började jobba. Konstigt nog. Innan var jag konstant trött.

Nu vet ju inte jag hur ni fördelar arbetsuppgifterna hemma men vi hjälps åt med allt och det är skönt. Dock har vi ingen hög prio på hemmet just nu. Alltid stökigt ;-)

Träningen. Min "egentid" när jag var mammaledig. Den gav mig energi, hur trött jag än var. Nu sedan jag börjat jobba har jag inte satt min fot på gymmet. Måste försöka landa i jobbet först. nya tag till hösten ;-)

Du ska nog se att energin kommer snart, det gör den! Jag trodde den aldrig skulle göra det, men så fel jag hade.

KRAM!
Sarasdiary

Nikita

Ja syrener är både fint å luktar så gott !!
Vår nya trädgård är full i syren buskar :-)

Svar: Ååååå vad underbart :-)
Sarasdiary

Ika

Va skönt med lite semester :)
Vad är det för sorts blommor?

Svar: Det är syrener :-)
Sarasdiary

Jenny

Syrener är jättesvåra att få att hålla sig inne i vas, och de måste absolut ha vatten. Ett litet tips dock är att ta riktigt varmt vatten och gärna skrapa bort en bit av själva barken längst ned. Hårda stjälkar har svårare att suga upp vatten, det är därför de vissnar så fort. :)

Svar: Tusen tack för tipset! Ska testa redan i morgon :-)
Sarasdiary

Linda

Älskar oxå syrener! :-) Tänkte ge samma tips som ovan, varmare vatten ca 40-45 grader, och snittade stjälkar då de har svårt att suga upp vatten. Efter snitt, snabbt ner i vattnet :-) Ha det så bra! Kram Linda

Svar: Jag ska testa i morgon :-)

Hoppas allt är fint med er <3
Sarasdiary




Kom ihåg mig?