Kallmarinerad fläskfilé


Kl. 19:55 |
God kväll bloggisar. Efter en cykeltur efter middagen och lite lekparkshäng somnade Tilde gott strax efter klockan sju. Nu har jag slagit mig ner i soffan och snart går ögonen igen känner jag. Är så trött. Men innan det händer tänkte jag tipsa er om något som är SÅ gott, nämligen kallmarinerad fläskfilé som vi åt till middag i dag :-) Det är en perfekt rätt att bjuda på buffé och en perfekt sommarmat som passar finfint till en fräsch sallad. Vi gjorde efter detta recept, men vi bytta ut timjan mot basilika. Vi åt med lite mathavre och en kallsås på turkiskyoghurt, kesella och hackad basilika. Och en sallad så klart. Ska jag vara ärlig så jag/vi inte så förtjusta i fläskfilé, men på detta vis blev den riktigt saftig och mör. Ja, en riktigt tio poängare om ni frågan J. Alltså inte sista gången vi gjorde detta :-) Senast överförda58  




Kommentarer
Emelie

första eller sista gången? ;). Kram!

Svar: Haha! Sista ;-) hihi

Kramis!!
Sarasdiary

Gunilla

Åh nu blev jag jätteglad! Jag ska ha tjejmiddag på lördag och letar efter något som man kan förbereda innan. Detta blir perfekt! :-) Man kan servera den kall va? Hade tänkt med potatissalld och nån smaskig röra till, mums!
Tack för inspiration :-)

Svar: Men då blir detta perfekt! Mmmmm så gott :-)

Vi har ätit det kallt! Kram
Sarasdiary

Sandra

Ser sjukt gott ut :) nu vart jag småsugen på nånting, så måste gå och leta fram nå fika tror jag :) hehe. kram

Svar: Hihi, vad rolig du är :-)

Kramis
Sarasdiary




Kom ihåg mig?