Dagens och mini derm


Kl. 13:33 |


20120716-125639.jpg Jeans -Dr Denim & tunika - Bikbok Har precis kommit hem från BVC där det konstaterades att Tilde har några torra fläckar så nu har vi köpt mini derm. Jag känner mig dock inte helt bekväm med alla dessa salvor men det är väl bäst att följa rekommendationerna :-) Vi såg också att lilltjejen har tre små bett på foten, undra vad som har bitit henne? Jag har nu krupit ner i sängen för att vila lite och Tilde är på promenad tillsammans med pappa och faster :-) Vid klockan fyra blir jag och Tilde hämtade av moster. Vi ska nämligen spendera några dagar i Hudiksvall.




Kommentarer
Malin ☆

Vi har kört mycket Mini Derm på Jolie och jag tycker den är kanon! Var också lite orolig men läkaren lugnade mig med att det är inget som de kan bli "beroende" av :)

Hoppas ni får det mysigt hemma vännen, vi får ses något när ni är tillbaka igen!
Kram!

Svar: Ja det tycker jag :-)
Tack så mycket. KRAM
Sarasdiary

emelie

Så fin tröja!
Hoppas på att lilltjejen blir av med sina torra fläckar.

Ha en fin resa till Hudiks!

Svar: TACK :-)
Sarasdiary

Emelie

Utan att ha barn kan jag förstå dig Sara. Jag hade en apbra läkare som sa att hon aldrig skulle ha något på huden som inte gick att äta. Haha. Och jag kan ju inget om barn. Men går det inte att göra en egen "mjukis" med olivolja och nått? Hoppas dom försvinner. Kram.

Svar: Det gör det säkert. Ska kolla upp :-)
Tack :-)
Sarasdiary

Marie

Hej! Har inte kommenterat hos dig förut men nu kunde jag inte låta bli ;) Håller med Emelies läkare ;) smörj inte in huden med det som inte går att äta. Välj olivolja eller annan vegetabilisk olja eller någon fetare ekologisk bivaxsalva tex. Så slipper lilla bebis få sig massa petroleumprodukter.
Ha mysiga dagar i Hudik :)

Svar: Tack för tips :-) Ska kolla upp detta!
Sarasdiary

ewa

Usch mini derm är skit och svider som satan..jag har provat den och dom stora barnen skriker för de svider så:( ta vanlig hudlotien du använder eller barnängens badolja!

Svar: Men usch och fy! Kanske beror på vilken Hudtyp man har?
Sarasdiary

Eleni

Jag själv har haft jätte mycket problem med torrhud och eksem sedan jag var bebis och jag har använt Miniderm till mig själv senaste 10 åren och har aldrig varit så bra i hyn. Har smörjt Maya med det också lite då och då, framförallt efter varje bad. Och hon har alltid varit fin i hyn. Miniderm är ju bara en hudkräm som är extra fet så du behöver nog inte oroa dig :) Jag tycker den är helt kanon! Kram




Kom ihåg mig?