60 days to go


Kl. 16:13 |

Är det en hormonrand som börjar kika fram ? Vad är det man säger nu igen ? Om hormonranden slutar vid naveln är det en kille och om den fortsätter upp är det en tjej ?

Hej mina fina vänner!  Jag har för ca en timme sen vaknat efter en nattsjobb och en till står på tur och det är inte vilken som helst utan den sista natten på väldigt väldigt längen. Det kommer vara med blandade känslor jag åker hem från jobbet i morgonbitti och jag kommer verkligen sakna alla mina underbara kollegor, vad vore jobbet utan dom ?

Nu ska jag läsa lite bloggar och svara på era fina kommentarer innan Johan kommer hem från jobbet. Då ska han nämligen få rasta sin gravida flickvän i form av en promenad :-)





Kommentarer
Josefin

Hehe det där har jag aldrig hört, men det stämmer på mig iaf :) Min slutar vid naveln och jag väntar ju en liten pojk :)

Jessica- mamma till Joanna

JA snart får du annat "nattjobb" :) Ett mysigt sånt!

Madeleine

Fina, fina du!! Och här stämde det - fast min var knäpp och gick BARA över naveln, inte alls under, haha! Men nog var det en liten tjej där i alltid ;D

KRAM

Jenny - gravid i New York

Fin du är! Jag fick min rand v.35 tror jag & den gick över naveln fast det låg ändå en pojke där inne :)

Pia

Är nog en liten tjej där inne :-)

Sara G

Jag har också fått en svag svag rand. Men min är bara ovanför naveln, vad är det då? En kissekatt =) ?

Svar: Sara, när det är Olle som är upphovsman så kan det vara precis vad som helst som kommer ut ;)
/J

Sara E

Hej Saris! vad skönt med ledighet:-) åh vad underbart du kommer tycka det är!! nu när vi går mot vår!!! min hormonrand gick långt ovan naveln och ut kom lille Viktor:-) vi är nästan 100 på namnet nu så jag provar skriva det...se hur det känns. Gå hem med ett stort leende imorn och njut! kram på dig!

Svar: Ååå Viktor. Jättefint namn på den finaste killen :-)
KRAM!
Sarasdiary

Hanna Z

Ja vilken osis! Hoppas han blir frisk snabbt för nu är vi så TRÖTTA på denna sjuka alltså.Converse-invigning är verkligen vårkänslor! :)

Om jag inte minns helfel nu så hade jag hormonrand över hela magen, och jag fick ju en Elliot:) Så där stämde det inte. Men oj vad jag älskade alla dessa teorier och myter, hihi

Svar: Jag tror inte det stämmer, men är som dig, älskar myterna :-)
KRAM!
Sarasdiary

Therese - mamma till Ebba & Mille

Hihi, mysmagen. Jag hade hormonrand hela vägen med både Ebba & Mille. Det enda som skiljde var att med mille kom randen väldigt sent och med ebba fick jag den tidigt :)

Svar: Jag tror det är olika för alla :-)
Och ingenting jag tror på gällande könet. Bara roligt med gissning :-)
Kram kram
Sarasdiary

Karolina, gravid i v 40 ♥

Oj, det där med hormonrand har jag aldrig hört. Jag har bara hört att om man får en hormonrand är det en pojke, och har man inte en så är det en flicka.
Jag fick min ganska sent och den är helt sné. Undra vad det kan betyda? haha.
Kram

Svar: Haha..jag vad kan det betyda Karolina ?
Nee, jag tror inte alls på sånt här, men lite roligt är det ju :-)
Sarasdiary

Ida

Åh, jag trodde man sa tvärtom: över naveln = pojke.
Dock har jag just precis en sådan och enligt ultraljudet bor det en liten flicka i magen.

Svar: Jag är inte helt säker men har för mig jag hört det.
Men jag tror inte alls på det, men lite roligt :-)
Sarasdiary

elinjosefine

Haha då ska du se min... Det går ju nästan upp till brösten och är supertydlig :)

Tina

Åh vilken fin mage du har!
/ Love T

Svar: Tack snälla du! :-)
Sarasdiary

Spanienfrugan

Min kom tidigt under naveln, där den är som starkast. Men nu fortsätter en tunnare rand uppåt med :) Tror på en tjej jag!

Michan

Det kanske stämmer, min gick till naveln och det blev en kille. Men jag fick bara randen med barn nr2 :)

Mickan, Gravid v. 36

Det är roligt med alla dessa myter som finns... På vårt RUL sa de att det bor en flicka i magen - men att man inte kan vara helt säker... Jag har en svaaag hormonrand, förut tyckte jag den bara var under naveln men nu är den ovanför också. :P

Svar: Spännande! :-)
Sarasdiary




Kom ihåg mig?