Oxfilé Provencale


Kl. 19:29 |



Du behöver:

600 g Oxfilé
50-70 g vitlökssmör, egengjord är ju såklart godast!
hackad persilja
salt & svart peppar

Gör såhär: Krydda oxfilén runt om med peppar. Helstek den men bara så den blir röd innuti. salta. Låt den vila lite innan den skärs upp. Skär sedan upp oxfilén i ganska så tjocka skivor & klicka över vitlökssmör. Ställ sedan in köttet i ugnen tills vitlökssmöret smält. Strö över persiljan & servera.

Vanligast är att man serverar med råstektpotatis, men jag tror att en matig sallad smakar precis lika bra.


Så fort J får sina smaklökar tillbaka ska jag för första gången tillaga denna variant av Oxfilé. Det är fakiskt en ut av sambons favoriträtter! Måste erkänna att det är våran Morberg som gett mig inspirationen.





Kommentarer
Fia

En av mina favoriter! Vi brukar lägga potatisen under köttet så allt får det smarriga vitlökssmöret och köttsmakerna över sig... Mums! :)

Emelie

Det där såg riktigt smaskens ut! :) Hela veckan ut tror jag! :)

Sara

Fia: Ja detta recept var som du beskriver det! MUMS!!



Emelie: Får göra storlagning så det räcker hela veckan!

Emelie

Vet inte om jag fick fram det bra i förra kommentaren! ;) Hela veckan ut är det 40% på Make up Store tror jag! :P




Kom ihåg mig?