Ett gott tillbehör


Kl. 17:33 |
Hej vänner!
 
Måste dela med mig av ett riktigt gott tillbehör som passar lika bra till fisk som till kött, nämligen Zucchinisallad!
 
För två personer;
 
1 Zucchini som du river på ett rivjärn. Försök att få bort så mycket vatten som möjligt från zucchini. Du han antingen lägga den i ett durkslag eller i en handduk och krama ur. 
Sedan blandar du i 1 msk olivolja, 1 tsk hackad chili, 1 tsk hackad/riven ingefära, 2 msk hackad persilja och saften från en halv lime. Här kan du ju smaka av och tillsätta ingredienserna efter tycke och smak. Gillar du hetta så tillsätt mer chili. 
 
 
Jag gjorde en röra på chevre ost och kvarg, supergott! En rödvinsås blev det också. Lammfilen stekte jag först i smör med vitlöka och chili samt timjan för att sedan färdigstekas i ugn till 58 grader. 
 
Det bästa är att i kväll ska vi äta resterna. Missade helt att det var fyra filéerjag köpte, trodde det bara var två! :-)
 
Blir det mello i kväll, här hemma är barnen taggade!




Kommentarer
Erika

Men hjälp så gott det ser ut! Och vilken smarrig sallad. Måste testa den! Trevlig kväll!

Svar: Ja så himla gott!Idag så wokade jag i stället zuccinhi tillsammans med hackad chili och ingefära. Så gott! :) Till och med Johan tyckte det var gott!
sarasdiary.blogg.se




Kom ihåg mig?