Västervik


Kl. 22:53 |

Hej vänner!

Efter en natt i Stockholm (på ett inte så bra hotell) for vi vidare ner mot Västervik där vi ska på bröllop. När vi kom åkandes in i stan blev jag överraskad, så himla vackert! Om vi inte blivit bjudna på bröllop hade jag missat denna pärla. Lite less över att jag inte packade ner springskorna. Men läste i informationshäftet att de hyr ut cyklar :) Är det någon av er som bor här kanske?

Vi har checkat in på Gränsöslott, i bungalows som är riktigt fina med pool. Det är här bröllopsfesten kommer hållas i morgon, vigseln är i stan. Nu har vi haft en för förfest med grillat där vi kunnat bekanta oss med några som ska vara med i morgon. Himla bra upplägg måste jag säga :)

Påväg ner till slotts cafe't där vi åt en smarrig matjessill med stompad potatis och karamelliserad lök. Vilken smakupplevelse :)





Kommentarer
Victoria

Åh Västervik! Så underbar liten stad. Har en vän som bor där och min bror har stuga inte allt för långt ifrån. Så inne i Västervik har en varit många gånger! Om ni har tid/utrymme så är på Saltmagasinet (med i white guide)..gott och mysigt ställe! Ha en underbar vistelse!

Svar: Tack :)

Vi han tyvärr inte utforska så mycket, men kommer garanterar besöka den mysiga lilla staden igen. Så himla mysig! :) Kram
Sara´s Dagbok




Kom ihåg mig?