Hej Onsdag!


Kl. 15:20 |
I dag har vi varit på sjukhuset och fått lära oss mer om suturering. Vi fick ta med lite lövbiff och bogfläsk att träna på.  Uffa vad jag bävar mig inför det, tänk första gången. Just sutureringen och klipp skulle kunna göra att jag hoppar av utbildningen. Jag försöker lyssna på de som är färdiga att, har du gjort det en gång så är det ingen sak sedan... det är alltid fasligt första gången. 
 
Nu: Hämta hem barnen och börja fixa middagen. I dag blir det Falukorvsfräs. Vi har matkasse denna vecka. Så skönt.




Kommentarer

Så himla kul att du börjat blogga igen Sara :) har följt dig sen Tilde föddes, tur du har instagram iaf ;) kram

Svar: Åååå tycker du? Vad roligt. Vad glad jag blir :) Jag försöker att komma tillbaka lite dock finns inte inspirationen här riktigt men jag slänger iväg ett inlägg när jag känner för det. Så skönt att inte känna att jag måste :)

Tack för att du lämnade en kommentar <3
Sara´s Dagbok

Nina

Såg lite lätt äckligt ut med köttet på insta, men gissar på att jag såg rätt "köttig" ut efter min skada också. Sedan dess har jag funderat lite vart gränsen går för vad en barnmorska syr och när en läkare tar vid och gör det i stället? Fick känslan av att jag hade tur att moderkakan var tvungen att lösas nere på OP så en läkare tog hand om suturen också efter FL?! Men det kanske bara är neggosidan av min upplevelse som dragit den slutsatsen? :P

Svar: Barnmorskor syr vanligtvis grad 1 och grad 2 bristningar och klipp :) Läkaren syr grad 3-4.
Sara´s Dagbok




Kom ihåg mig?