It´s FRIDAY!


Kl. 10:09 |
God förmiddag bloggisar!
 
Äntligen kan jag skriva det, vad jag har sovit bra i natt. Första gången på 9  månader som jag sovit bra hemma. William har visserligen ätit kl 03 men inget annat spring till honom blev det i natt. Tack. Egentligen behöver William inte äta om natten, men just nu orkar jag inte ta tag i det. Jag vet inte när jag ska orka det. Med Tilde tog det två nätter och sen var det slut. Så egentligen borde jag bara ta tjuren vid hornen med William. I går natt provade jag att bara flytta över honom till våran säng, och då åt han inte. Så jag tror det är närhet han vill ha om natten. Men att sova fyra i våran säng vet jag inte. Tilde vaknar oftast före William och då väcker hon ju honom. William drar sig gärna till 7.30 och det får han gärna fortsätta göra ;-) Hur gör ni ? Sover ni fyra ? eller kanske fem ? Vad som helst för att få sova ? 
 
I dag är Tilde hemma med oss. Nästa vecka börjar hon gå lite oftare på dagis så att jag kan plugga då William sover. Jag ska dock försöka ha henne hemma om fredagarna. Vi testar så får vi se. Någon här som pluggar med liten hemma ?  
 
I går plocka jag bort det sista av julen här hemma. Jag tycker julstjärnorna är så mysiga så de har fått hänga kvar. Men i går åkte de ner. Nu behöver jag lite nya fönsterlampor. Denna Diamant från Ellos är ju SÅ snygg! Kanske till fönstret i hallen när det är dags att börja piffa där ?
 




Kommentarer
Lisa

Jag har pluggat sen stora sonen var 1,5 och nu är han 4 och har fått en lillebror som är 1,5 :) jag har pluggat till förskollärare på universitetet hela tiden och tycker det har fungerat bra :) det är mycket svårare nu när lillebror är större, han har inte börjat förskolan än så just nu kan jag bara plugga på kvällarna :)

Svar: Ja det kommer bli många kvällar och helger känns det som nu första terminen :) William börjar förskolan i början på september så då blir det lite bättre :)
Sara´s Dagbok

Johanna - Mamma till Charlie och Nikki

Jag fick Nikki mitt i min utbildning i maj, och har fortsatt plugga nu under hösten. De dagar vi har självstudier så pluggar jag när hon sover och de dagar vi är i skolan har hon antingen följt med eller varit hos farmor eller mormor. Nu när hon blir större känns det dock jobbigare. Hon sover ju mindre och mindre på dagtid vilket gör att pluggtiden blir mindre, och hon blir inte lika lätt att ta med längre. Hon sitter inte kvar där jag sätter henne 😉 och nu äter hon ju mat vilket är bökigare at fixa med än att dra fram en flaska ersättning... så det blir ännu mer barnvakt nu i vår. Men efter sommaren börjar hon förskolan ☺

Svar: Vilken tur du har farmor och mormor som ställer upp :) Det kommer nog bli samma upplägg för mig som för dig :)
Sara´s Dagbok

erikasblogg.se

Den lampan är så snygg! Har den i guld :)

Svar: Ååå vad avis jag blir!! Så himla snygg :-)
Sara´s Dagbok

Nikita

Leon äter ju också på natten , vi har flertal ggr tagit tag i det och försökt avvänja honom .. Men han sover inget bättre för det , då skriker han bara timmar på nätterna istället :/ även efter flera nätter .
Så jag ger en flaska om han vaknar för då vet jag att han sommar om på en gång .. Jag orkar inte annat , man har lixom ingen energi över till å bråka .




Kom ihåg mig?