Att leka med Vatten


Kl. 09:13 |
God morgon!
 
Som ni vet så har vi höstlov här hemma, och som ni vet så måste en 2 1/2 åring underhållas och ha saker att göra för att det inte ska bli lite smått kaotiskt. Okej, visst är det viktigt att visa barnen att man behöver inte ha saker att göra hela tiden men ni förstår säkert vad jag menar :-) På Tildes dagis har de just nu tema vatten, så denna morgon fyllde vi diskhon med varmt vatten och gav henne lite saker att leka med. Blött ? Javisst, men det är ju bara vatten. Eller hur ? :-) 
 
 
En överlycklig tjej som älskar att hålla på med vatten!
 
 Nu ska jag göra mig ordning för att åka in till optikern om en timme. Jag ag har dygnetrunt linser och det är nu två år sedan jag gjorde en koll. De rekomenderar årlig kontroll men förra året blev inte av för mig helt enkelt och nu ser jag sämre så det är verkligen dags. Kanske ska passa på att köpa nya glasögon på samma gång ? 




Kommentarer
Erica

Känner igen det där! Min son som också är 2,5 snart älskar att stå i köket och leka med vatten. Det blir blött, ja ;) men det är bara byta/ta av kläder och torka upp efter :)

Ninni - Vimsiga mamman

Åh, känner igen det där :) min kunde stå hela stunden då jag lagade mat. Fylla koppar, hälla ut och fylla på nytt :)




Kom ihåg mig?