Moccamaster


Kl. 09:09 |
God morgon!
 
Tilde och J har åkt till hennes farmor och ätit frukost, lilleman ligger i babysittern som "durrar" och jag har precis fått i mig dagens första kaffe. Jag ska passa på att göra mig ordning nu och sen när de kommer tillbaka ska jag och William åka iväg på en shoppingtur. Han behöver fylla på sin garderob med bodysar och pyjamaser. Han växer så det knakar :-) När han föddes hade han storlek 50 i bodysar och nu börjar 56 bli på gränsen till för litet. Så det kändes lite i hjärtat att redan efter tre veckor behöva lägga bort hans första bodysar och pyjamaser i storlek 50.
 
 
Nespresso maskinen i all ära, men vi kände att vi behövde en kaffemaskin vid större sällskap. Så en Moccamaster fick följa med hem lagomt till Tildes 2 års dag och vi är SÅ nöjda. Kaffet blir riktigt gott och dessutom är den ju så snygg, eller hur ?
 
Hoppas ni får en härlig lördag!




Kommentarer
Maria - mamma och gravid ♥

vi har likadan! ger så gott kaffe och fort går det också :)

Sandra

Kan man använda vilket kaffe som helst i den moccamaster eller ska de va något spec märke eller sort? Vilket tycker ni är godast? :)

Svar: Du kan ah vilket brygg kaffe som helst :-) Vi har nu ett från gevalia, ett vanligt bara. Men det är verkligen skillnad när denna moccamastern gör jämfört med t.ex en perkulator :-)
Sara´s Dagbok




Kom ihåg mig?