Barnmorskebsök vecka 36 ( 35+1)


Kl. 18:36 |
 
SF 34 cm
Hjärtljud 128-140 slag/min
Blodvärde 117
 
Allt såg fint ut i dag när vi var hos barnmorskan och vilken lättnad när jag fick höra att hon eller han låg med huvudet ner. Det var ingen tvekan om saken. Eftersom jag har besvärats av mycket förvärkar den senaste tiden och mycket sammandragningar så kände hon på mig och visst hade det påverkat. Måste erkänna att det känns lite spännande. Snart kan det ju dra i gång! 
 
Vi pratade om förlossningen och tiden efter och jag känner mig nöjd och inte alls orolig. Jag hoppas det blir som sist att jag hinner få EDA och att lustgasen fungerar lika bra. Dock är jag lite orolig över att jag sover ingenting om nätterna och att jag inte kommer orka med det som komma skall. Så om jag märker att sammandragningarna och förvärkarna blir värre ska jag genast kontakta min barnmorska så ska jag få sovdoser. Det känns så himla bra!




Kommentarer
Nikita

Spännande :-)
Jag öppnade mig också långt innan bf denna gång
3v innan var ja öppen 1,5 , hoppas de drar igång snart för dig .. Å inte segar på som de gjorde för mig

Kram .

Svar: Ja tänk vad kroppen kan luras :-)
Sara´s Dagbok

Pauline, mamma till två små

Va skönt att allt såg bra ut med bebisen i magen =)
Hade bebisen fixerat sig eller låg den bara med huvudet neråt? Lillebror har legat med huvudet neråt i några veckor nu men han kanske kan ändra ställning och lägga sig med huvudet uppåt innan han väljer att fixera sig.

kram




Kom ihåg mig?