Nyårsdukningen och en mage som säger i från


Kl. 20:28 |
Här kommer ett lite försenat blogginlägg om nyår som vi firade i huset med några vänner. Vi var ca 16 vuxna personer och tre barn. Det är inte ofta som det finns porslin hemma för så många personer så vi löste det med att åka på loppis och handla allt för en billig peng. Vi höll oss till temat blått och vi blev riktigt riktigt nöjd. Allt var såklart omaka och det var riktigt charmigt. Till bordsunderlägg köpte vi kökshandukar på IKEA som jag vek dubbel. Perfekt för gästerna att torka sig runt munnen på sedan ;-) Jag hade aldrig kommit på detta själv utan fick tipset av min svägerska, TACK! :-)
 
 
 
I helgen så åkte vi tillbaka med all porslin till Hamsta loppis, förutom några glas och tallrikarna som det står Selångers skolor på. Loppis-gubben köpte tillbaka alltihop så vi gick plus minus noll.
 

Jag har precis kommit ur en varm dusch. Har fått ringt och gjort en sjukanmälan på jobbet då magen säger i från ordentligt i dag. Har en gräslig mensvärk som sträcker sig runt ryggen och magen är stenhård. Har tagit alvedon men det klingar inte av. Om det inte är bättre i morgon bitti när jag vaknar får jag nog slå barnmorskan en pling. Tror det kommer bli en lång natt eftersom jag har förberett med att jobba i natt med att vila hela förmiddagen... det kommer nog bli en, två eller tre stycken filmer!
 




Kommentarer
Fanny

Gud så fint :)

Svar: Ja visst är det :-) Blev riktigt nöjd!
Sara´s Dagbok

Sladdisa

Älska udda porslin! Det gör dock inte min man. Hehe! :)

Men! Angående magen. VILA! Jag är på ordination av min barnmorska sjukskriven vecka pga samma sak. Jag förstod inte riktigt allvaret i det, utan hon blev riktigt förbannad på mig. Vi vill inte ha för tidigt födda barn. Har tom en läkartid framöver för att kolla livmodertapp.
Googla det inte! Du blir livrädd och vill aldrig kliva ur sängen.
Vila! Ok!? :)

Svar: Jag är nog lite som din man, vill helst ha en enhetligt och stilrent. Men det gick ju bara inte denna gång. Hade jag fått välja så hade jag dukat med mitt mateusporslin men det fungerar liksom inte ekonomiskt ;-) hahaha
Yes, vila it is! Med Tilde hade jag mycket sammandragringar, två sjukhusbesök och bricanyltabletter. Men denna smärta är liksom inte alls den samma. Ringde min läkare i dag och fick en akuttid nu klockan 11 :-)

Tack för omtanken och hoppas det känns bättre snart för dig med <3
Sara´s Dagbok




Kom ihåg mig?