Graviditetsvecka 32 (31+0)


Kl. 15:31 |
I går gick vi in i vecka 32 och det är 61 dagar kvar till BF. Barnets totala längd är nu ca 42 cm och den väger ca 1.8 kg. Barnets alla fem sinnen fungerar. barnet sover stor del av tiden, uder de vakna erioderna tränar barnet på att andas, röra sig och öppna och stänga sina ögon. Jag mår väl sisådär, det är tungt och sammandragningarna blir allt fler. Det är ofta jag får gå undan och vila lite. Bäckenet har börjat knaka och det är ju så obehagligt, håller alltid andan när jag vänder mig om nätterna ;-) Mitt hb har stigit lite och jag ska fortsätta med blutsaften och tabletten gravid, så himla glad att de fungerar! 
 
 
Den gigantiska magen. Nu är det s.t.o.r och inga tröjor passar. Det sa liksom bara poff på en vecka! Svårt att förstå att den ska växa på sig ännu mer och att det är 2 månader kvar. Jag har inga bristningar än men nu lär de nog komma.
 
 
 
 




Kommentarer
erikasblogg.se

Åå vilken megafin mage! Jag älskade min mage och kan nästan längta efter nästa graviditet. Men det får dröja lite till ;)

Ida Nilsson

Verkligen en riktig drömmage! Åh så mysigt!!

Gunilla

Fina magen! Jag hade också jättemage men fick inte ett enda bristning så det behöver inte komma :-)
Nu får du ta det lugnt och sköta om dig dessa två månaderna, skäm bort dig lite innan den nya familjemedlemmen kommer. Det är du värd :-)
Ha en bra helg! Kram

Erika

Så himla fin mage! :)

Nikita

Fin mage !!
Jag saknar själv inte magen men tkr de är så fint med andra gravida !

A f r o b e l l e

Suuperfiin :)

Linda

Du har såå fin mage Sara! Häftigt att den växt så mkt nu på kort tid! Förstår det är påfrestande oxå :-/ Ser så fram emot att ses snart! Håller tummar att Tilde blir pigg snart! :-) Kram

Svar: Tack Linda <3
Jag hoppas Tilde kryar på sig snart, nu är vi inne på tredje dagen med feber och hosta :-( Håller på att bli lite smått galen här hemma ;-) ;-) haha
Sara´s Dagbok




Kom ihåg mig?