Graviditetsvecka 30 (29+0)


Kl. 14:37 |
Jaha bloggvänner, i dag går vi in i vecka 30. Förhoppningsvis är det bara 10 veckor kvar. Det börjar bli riktigt tungt nu och sömnbristen jag lider av gör inte dagarna rosenröda precis. Men det är bara bita i hop och försöka ta en dag i taget. Vila när tillfälle ges och föröska få i mig mycket järn. Blutsaften går faktiskt riktigt bra att dricka och jag tänkte kolla mitt blodvärde i kväll. Annars tänker jag prova på hemofer.
 

Fostret väger nu runt 1,2 kilo och är ungefär 40 centimeter långt. Nu börjar det verkligen likna en riktig liten bebis. Det är tillräckligt stort för att kunna sparka på mammans revben och även slå mot urinblåsan. En del kan sparka så hårt att mamman blir öm på en viss punkt. Fostret kan drömma nu.

 

HÄR var jag i samma vecka med Tilde i magen. 

 





Kommentarer

Å va fint gravid du är, fina magen =) tycker du att du är större nu än när du väntade Tilde eller är du mindre. Jag tycker jag är större nu i v 25 än när jag väntade Nova.

Kramar

Svar: Jo men jag tycker nog magen är större. Den sitter så högt upp. Och magen kom ju SÅ mycket snabbare denna gång och det kanske gör att man upplever sig större?

Snart är de här <3
Sara´s Dagbok

Usch stackare som inte får sova! Jag har haft insomna flera nätter denna graviditeten med 36492 kisstillfällen så jag förstår verkligen vad du menar.. Hua så jobbigt det är. Men värt de 1000 gånger om såklart.
Så fin & rund magen är! Kul att jämföra med Tilde :)
KRAM

Svar: Helt sjukt så många gånger man besöker toaletten. Bara man ändrar läge i sängen så trycker det lite på blåsan ;-)

Tack! Men nu får den inte bli större ;-) hihi

Kraam!!
Sara´s Dagbok

Cissi

Mysigt, men tyngre andra gången, tycker det kändes mer som en transportsträcka ;) fin är du iaf!

Svar: Ja fy så mycket tyngre det är Cissi! Du hittade verkligen det rätta ordet, transportsträcka!
Tack <3
Sara´s Dagbok

Enfrusdagar

Vilken fin bild. Härligt att det börjar närma sig nu.

Svar: Ja verkligen Pernilla! <3
Sara´s Dagbok

carro

förstår dig verkligen! Vecka 37 här och nu är det pustigt. :) räknar ner dagarna och hoppas på att inte gå över.

vila när du kan, det är lit annorlunda att vara gravid med en liten hemma sen tidigare har jag märkt. :)

Svar: Ja verkligen, Det är inte alls på samma vis! Snart får vi träffa dem Carro! :-)
Sara´s Dagbok




Kom ihåg mig?