Gravid v. 17 (16+3)


Kl. 10:46 |
Denna graviditet går verkligen SÅ mycket snabbare än med den första. Jag hinner inte tänka på att jag är gravid om dagarna utan det brukar bli på kvällen när jag ska sova. Ja, på nätterna med såklart då jag vaknar och är jättetörstig och få springa på toaletten, hihi. Det är så skönt att jag mår så mycket bättre, kan äta, sover bra och har inte ont i kroppen. Tittar jag tillbaka på förra graviditeten så mådde jag exakt samma nu som då. Nu räknar vi ner till  RUL som vi har den 22 november och jag skulle vilja ta reda på vad som gömmer sig där inne medan J inte vill. Alltså tvärtom jämfört med förra gången ;-) Ja, vi får väl se hur det blir!
 
 
HÄR är ett inlägg om samma graviditetsvecka med Tilde i magen. Och visst har jag större mage nu än vad jag hade då :-)
 
Visst är det några av er som också går i väntans tider ? Har ni bloggar ? Lämna gärna ett litet spår här i kommentarsfältet så jag kan kika in hos er :-)
 
 




Kommentarer
Therese

Vilken fin mage! Och så skönt att du mår bra. Vi var gravida samtidigt förra gången, min lilla tjej är född 3 månader efter Tilde, men den här gången hakar vi inte på 😉 Dock ska det bli jättekul att följa er ändå, för längtan och väntan på bebis är ju fantastisk! Jag vet redan att jag vill veta kön nästa gång medan sambon är tveksam, alltså är det just nu tvärtom mot första gången för oss också. Förhoppningsvis är vi eniga när vi väl är där 😊

Ha en underbar dag!

Åhh, det går ju verkligen galet snabbt denna gång! Fina, fina magen <3

Längtar till helgen!
Puss!

Pauline, mamma till två små

Å fina magen =) Mysigt med bebismage igen. Vad säger Tilde om bebisen i magen? Förstår hon vad det är där inne?

kram

Svar: Vi har inte pratat så mycket om det än. Men tror hon är lite för liten än? :-) Kramis
Sara´s Dagbok

Sophie

Grattis till finaste magen!

Jag har undrat när denna nyhet skulle dyka upp med ett litet syskon, i någon av de gravidbloggarna jag började följa förra året när jag var gravid med Hugo. Har nästan känt mig lite ensam;-) Vi bor i Oslo & här tar i stort sett alla reda på vilket kön det är. Vi gjorde det sist & även denna gången, och ångrar det inte alls. Om allt går som det ska kommer lillebror i början av december (v 36 nu...) & då blir det 17 månader mellan barnen. Puh!

Förstår precis vad du menar med att andra graviditeten går så mkt fortare än den första! Jag tror mycket ligger i att det är så otroligt kul att följa Tildes/Hugos utveckling än att hålla stenkoll på hur mkt bebisen väger i magen just idag...?

Massa lycka till!!!

Svar: Tack Sophie :-)
Vad kul med en lillebror! Det är ju så spännande om vad det är för någon som sprattlar. Lättare att förbereda också om man vet vad det är :-)

Tack detsamma!!! <3
Sara´s Dagbok

Åh, så fin mage!! Grattis igen :-) förstår att du inte lagt upp så mycket bilder på dig på sista tiden, hade varit svårt att dölja den kulan ;-) hehe. Kram

Svar: Tack Julia :-)
Sara´s Dagbok

Beatrice Sahlin

Ingen blogg men tänkte försöka hålla igång instagram under graviditeten :)

Svar: Kul!!!
Sara´s Dagbok

Lillafrun

Grattis till bebben! :D mysigt!

Jag bär också på en Liten i magen.. Men tycker tvärtom; Det. Går. Så. Låångsamt ;) hihi

Kram!

Svar: Grattis!!! :-)
Ja det tyckte jag också det gjorde med första barnet :-) Men nu svischar tiden bara förbi! Hoppas du mår bra <3 KRAM
Sara´s Dagbok

Malinsmix

Vilken fin
Mage du har!! Det går verkligen snabbare än med
Första! Snart är trean färdigbakad här, 3 veckor till bf!
Kram

Svar: Tack Malin :-)

Vad underbart med en stor familj. Hoppas du haft en bra graviditet :-)
Spännande att det är så kort tid kvar! Kram
Sara´s Dagbok

Denise - Mama till Noah!

Stort grattis till graviditeten!=) Spännande!

Svar: Tack Denise :-)
Sara´s Dagbok




Kom ihåg mig?