Pulled pork!


Kl. 12:18 |
Jag måste dela med mig av ett smarrigt recept som J svängde ihop i går, Pulled pork! Han hade blivit inspirerad av nyhetsmorgon. Detta är en stor fläskkarré som är överöst med en smarrig såg av, BBQ sås ca 3 dl , Chilisås ca 1 dl, lite olivolja kanske 2 tsk, Paprika krydda smoke, Cayennepeppar, 2 pressade vitlöksklyftor, salt och peppar. Sedan har den stått i ugn över natten på 110 grader i nio timmar. Att den heter pulled pork beror på att köttet kan du sedan bara dra i sär med två gafflar, så mört blir det. Denna kan även varieras i oändlighet och t.ex använda kyckling eller biff.

IMG_2000Vi åt i dag en hemmagjord Coleslaw till. Men jag har sett flera recept där de äter sallad och pitabröd till. Eller varför inte som en hambugare ? Ja, det var inte sista gången vi gjorde detta.





Kommentarer
Gunilla

Åh vad gott, detta måste testas hemma. Tycker alla pratar om pulled pork nu för tiden :-)
Perfekt med mat som lagar sig själv medans man sover också ;-)
Jag åt det på en restaurang härom veckan och då serverades det just med pitabröd och sallad som du skriver. Supergott :-)
Tack för matinspiration och ha en härlig dag!

Svar: Vad kul att du gillar Gunilla :-) Ja, detta är min nya favoriträtt och jag längtar redan till lunchen i morgon ;-) hihi
Sarasdiary

Jag o dom små

Jag jobbar på en konferensgård och till lunch hade kockarna lagat detta häromdan. Jag dog lite så gott det var! Jag har googlat som en tok efter recept men alla är så knöliga med grill eller rök. Perfekt att kunna göra i ugnen ju!
Och ja, i pitabröd med massor av sallad, coleslaw och guacamole - MUMS

Tack för receptet, nu vet jag vad vi ska äta i helgen :)

Svar: Hihi, du beskriver precis som jag kände när jag smakade. Jag dog lite ;-) hihi

Mmmmm! Längtar redan till i morgon lunch :-D
Sarasdiary

Jaaaa, såklart vi ska ses! Glädjer oss massvis :D

Puss <3

Micke älskar pulles pork vet jag, ska prova detta, tack för recept :D

Svar: Kul kul kul :-D

Ja men då måste du laga detta till honom, då blir han nog glad och ger dig världens längsta sovmorgon ;-) hihi Det var verkligen busenkelt och det skötte ju sig helt själv :-)

Puss & Kram <3
Sarasdiary

jenny - mammaliv i nashville

Mmmm! Här i Nashville äter vi pulled pork OFTA ;) Så himla gott & man hittar det överallt på alla BBQ hak. Looove it!

Svar: Mmmmmmm! Jag åt det första gången nu i veckan ;-) hihi, jag är helt fast :-D
Sarasdiary

Malin S

Har haft ett recept jääääättelänge som jag tänkt testa, men har liksom inte blivit av.. Kräver ju lite förberedelse och planering eftersom det ska tillagas så länge. Men får nog ta tag i det nån dag... Verkar ju grymt gott!

Svar: Får den stå i ugn under natten så går det ju bra. Då är det bara svänga i hop såsen. Men du kanske har ett annat recept? Finns ju flera olika vad jag förstått det som :-)
Sarasdiary




Kom ihåg mig?