Mellanmål!


Kl. 15:50 |
Är ni duktig på att äta mellanmål ? Det är inte jag! Det är något som jag kommer få kämpa med nu eftersom det är så viktigt att äta regelbundet ( äta ca var 3:e timme är lagomt ungefär). Ett tips är att ställa klockan när det är dags för ett mellanmål, då kan man ju inte skylla på att man glömmer ;-) hihi Jag tänkte tipsa om ett mellanmål, äppelskivor med jordnötssmör på! Jag testade först på banan men det gick inte hem här, det blev torrt och jordnötssmöret fastande i hela munnen kändes det som. Äpplena gjorde att det blev  lite blötare och det var riktigt gott.

DSC_0371

Jag köpte jordnötssmör från Kung Markatta och det finns att b.la att köpa hos ICA MAXI.  

Näringsvärde per 100 g är Protein 31 g/ Kolhydrat 17 g/ Fett 41 g

Nu ska jag börja fixa middagen här hemma och sticka iväg till EGO när J kommer innan för dörren.  I kväll vill jag inta soffan tidigt och bara NJUTA denna onsdagskväll! Det är ju Mia på Grötö i kväll på tv 4 som jag inte tänker missa. Såg ni förra veckan ?





Kommentarer
Josefine

Det såg gott ut!

Åh tack för påminnelsen, jag tror E är och spelar fotboll då = perfekt att ha Mia för mig själv haha.

KRAM <3

Svar: Mmmm du får testa :-D

Det kan ju inte bli så mycket bättre :-D hihi Så skönt att få inta soffan själv i bland, då får man bestämma själv vad man vill se! J har lite svårt för dessa program och vill helst se en film.

Kramis <3 <3
Sarasdiary

Stina- med Fröet i magen

Jag har alltid ätit mellis, sedan jag var liten och sen har det fortsatt så. Svårt att sluta då man är van, vilket är bra ju! Hålla blodsockernivån jämn och fylla på med energi..

Hade jag tipsat dej om banan med jordnötssmör förr ngn gång när du skrev om mellis? Trodde jag var ensam om det för det är så många som rynkar på näsan när jag äter det, hi hi! Smakar gott i min mun iaf ^^
Måste prova på äpple också!

Svar: Härligt med bra vanor :-)

Njaeee jag tror inte det, kommer inte ihåg vart jag har kommit på det :-) Men banan fungerade inte för mig, vilket är synd eftersom banan är så gott! Men får kanske ge det en till chans. Men äpple, mums mums mums :-D
Sarasdiary

Vilket toppentips, det måste jag testa någon dag :)




Kom ihåg mig?