Helstekt rostbiff med goda tillbehör


Kl. 19:05 |
Godkväll fina ni! Vi har precis intagit den smarriga middagen som jag tänkte dela med mig recept på och snart ska jag sjunka ner i soffan. Men bara för en liten stund. Strax före halv nio ska jag åka iväg till jobbet göra natt 1/2 :-) En jobbhelg med andra ord har jag framför mig och Tilde och J kommer få roa sig själv. Nu ska ni få receptet. Precis som det heter är det en helstekt rostbiff som jag kryddade med salt och peppar innan jag tjoffa in den i ugn, 150 grader till innertemperaturen var 55 grader. Under tiden skivade jag champinjoner och pressade en vitlök och la det i en stekpanna med lite olja. Sedan blandade jag i 4 msk pesto, 4 msk olja och 2 msk vatten tillsamman med 1 vitlök. När köttet stekt färdigt skar jag upp det i tunna skivor och la det i pesto-marinaden så det fick dra medan jag stekte champinjonerna med vitlök och olja. Lägg upp köttet på ett uppläggningsfat, häll över resten av pesto-såsen. Häll över champinjonerna, ruccola, ringar från en röd lök och riv parmesan över. Toppa med färsk mango! Mmmmmmm :-) DSC_0408 DSC_0409

DSC_0399

Eftersom det är fredag fick ljuvliga tulpaner följa med hem :-)





Kommentarer
Ann-Sofi Engström

Lät supergott!!!

Nena: Foto - DIY - Inredning

Låter jättegott :) Ni är så duktiga på att laga mat :)

Svar: hihi, ja vi älskar att laga och äta god mat :-)
Sarasdiary

Emelie

Jasså du slår till på stort.. natthelg! :-)

Hoppas du får bra och lagomt pyssliga nätter! :-)

Så kul att träffa er i torsdags!
Kramis!

Svar: Känns skönt att börja på natten. Finns mer tid till att hitta osv ;-) hihi

Tack detsamma :-) KRam
Sarasdiary

Visst är den vacker! Så fint fall med det tunnare tyget :D

KRAM och mmm så gott det såg ut och lät!!

Kaffemorsan

Oj så gott det ser ut och bilderna är väldigt fina!:)

Trees, mamma i London

Herregud vad gott det ser ut!! Blev hungrig nu :)

Elaine

Ååå vad gott det ser ut! Vill tipsa dig om en väns blogg

Elaine

Roomsoffashion.blogg.se




Kom ihåg mig?