Hårdonut!


Kl. 11:36 |
DSC_0360

Hur gör ni med eran hårdonut ? Jag får inte till det hur jag än försöker och försöker. Den har legat i badrumsskåpet i någon månad och nu försökte jag igen. Men samma visa... Snart ger jag upp! ;-) Det blir liksom kala fläckar så donuten syns och det är ju inte så snyggt. Och jag har verkligen MYCKET hår så jag förstår inte hur det kan bli så. hihi

Så, vad är hemligheten min vän ?

När jag kikar på denna video håller jag på att skratta ihjäl mig, det ser ju SÅ enkelt och det blir ju SÅ himla snyggt!





Kommentarer
Kaffemorsan

Jag har också svårt för den där J-kla donuten. Hur mycket spännen jag än sätter ditså lyser den där donuten upp och det ser förskräckligt ut!
Jag tror man måste tupera håret och fästa med hårnålar i massor, men att tupera har jag inte tid med=)

Lycka till!:)

Svar: Hihi! Jag ska testa det i morgon! Tack för tips! :-)
Sarasdiary

lillafrun

Om du gör en hästsvans och sen trär över donaten, fördela håret runt och dra ytterligare en hårsnodd över så att håret spretar ut runt om hela donaten. Sen kan man fästa med nålar håret som är löst runtom!

Kaanske att du förstår, men jag klandrar dig inte om du inte gör det! ;)

kram!

Svar: Övning ger färdighet sägs det ju, men jag har 0 tålamod ;-)
Sarasdiary

lillafrun

Hihi, kollade filmen nu och det var ju som jag skrev.. Men det kräver nog helt enkelt lite övning! /snurriga jag

Maria - Mamma till Elias & Ella

JA men precis så gör ju jag också och det är jättefint några minuter sen kommer "donuten" :P fram.. håret börjar glipa eller dras neråt. Jag vill också ha tips! :D

Svar: Hihi! :-)
Sarasdiary

Nena: Foto - DIY - Inredning

Åh men det där är ju det krångliga sättet! Gå till glitter, köp en med tryckknapp. Sen sätter du upp håret i en tofs, knäpper upp dountens knapp, Rullar håret på den som en spole från topparna in mot tofsens början. Sen knäpper du ihop tryckknappen och drar ner håret runt donuten.. på sin höjd behövs två hårnålar, oftast köra jag utan :)

Svar: Jag köpte min på glitter, en svart ;-) men ska spana in den med knapp :-) Tack för tips :-)
Sarasdiary

Nena: Foto - DIY - Inredning

Välj också en mörk till mörkt hår :)

Malin ☆

Haha, åh vad söt du är gumman! Jag kan inte göra en enda frisyr, är så kass på allt vad hår heter, men just hårdonut är ju den enklaste frisyren i världen att göra världen enligt mig :D Hoppas du får till det annars får vi ha skola, hihi!

PUSS

Svar: Hihi! Ja du fick ju till din jättebra och du passade så fint i den <3

Puss!!
Sarasdiary

Jenny - mammaliv i Nashville

Vad söt du är ;) jag tycker det är plätttt, men kanske är det för att jag har så pinsamt lite hår? Hehe! Öva öva öva så fixar du det snart. Fast, du som har så otroligt vackert, tjockt hår behöver väl inte en sån? :) (avundsjuk!!)

Svar: Men jisses så snäll du är! Tack :-) Jag kanske har för mycket hår för en donut? Hmmmm :-)
Sarasdiary

Carolina

Får inte heller till det...! Har rött långt och tjockt hår så det får liksom inte plats, det sticker ut och blir bara fult.. Har gett upp!

Svar: Haha! Jag ger nog också upp :-)
Carolina

LisaMisa

http://www.idawulff.com/2012/11/23/slik-lager-jeg-donut/

Ikke min blogg, men jeg gjør det på samme måte som henne (link til video) :-)

Svar: Tack för tips :-)
Sarasdiary

i bland önskar jag att jag hade långt hår och kunde använda hårdonut för de är så snyggt:) men skönt med kort hår med;)

Svar: Kort är så fint och fräscht! Men jag förstår vad du menar :-)
Sarasdiary

Martina

Jag gör det ibland och tycker det är ganska enkelt, men jag testade på ett annat sätt först och det var desto svårare. Som jag gör nu är att först sätta upp håret i en vanlig hästsvans och sen trär jag över donuten. Sedan lägger jag över hår över donuten så att den inte syns, efter det tar jag en ny tofs och sätter över bara så att den håller fast håret. Sen virar jag resten av håret runt "bollen" så att säga och voila! så är jag klar ;) Kram!

http://martinalouise.wordpress.com

Svar: Det låter så enkelt! Jag gör också så ;-) hehe
Sarasdiary

Jeanette(Sundsvall)

Hihi, jadu, på videon såg det väldigt enkelt ut men jag har inte heller lyckats få till det!

Svar: Hihi :-) I morgon ska jag göra ett nytt försök ;-)
Sarasdiary




Kom ihåg mig?