Fy fy fy!


Kl. 12:52 |
Usch och fy! Vi har varit med om det som jag har fasat för, Tilde satt i halsen. Jag hörde då biten satte stopp, tog upp henne, vände upp och ner, ruskade. Ingen bit kom. In med fingrarna och långt långt nere kände jag den och fick ut den! (allt skedde automatiskt, inget jag tänkte på & jag vet att man inte ska stoppa in fingrarna. Risk att andningsvägarna täpps till) Vilken tur jag inte har långa naglar för då skulle jag ha rispat upp. Efteråt var hon alldeles blå om läpparna, och efter ca 30 sekunder så var hon lika glad som vanligt. Toktjejen! Detta vill jag inte vara med om igen....! Kände att jag behövde skriva av mig lite...  




Kommentarer
Annamaria

Åååå varje förälders mardröm!! Det är riktig ångest, skönt att allt gick bra. Bamse kram från mig

Jenny - mammaliv i Nashville

Usch så otäckt!! :( Kram kommer här!!

Kristin

Men fy:( vad åt hon? Tur att det gick bra! Kram till er <3

Malin

Vad skönt att det gick bra!

Nena: Foto - DIY - Inredning

Åh fy :( Vad med om en väns son som åt kex (han va kanske 2 eller så) som satte sig på tvären i halsen och rispade upp för de va så hårt. Han (pappan) körde också ner fingrarna och fick upp den.. blod över allt.. sjukt obehagligt :S

Ida

Åh så obehagligt! Tur att allt gick bra!

Ann-Sofi Engström

Men fyyy så hemskt, känner paniken....min yngsta son Micke satte också i halsen när han var liten....tur att allt gick bra.

Sandra

Usch då. tur att hon vart glad igen på en gång. kram

Sara

Usch...Det är så gräsligt! Nora gjorde så med. Första gången hon skulle få små äpplebitar att gnaga på. Jag hade verkligen förberett också så att hon INTE skulle få i halsen. Jag handlade också automatisk. Tur du fick upp biten. Huvudsaken är ju att man gör nåt! Kram

☆ Sessan ☆

Det är det så hemskt!!

Note, ge inte din lilla enchiladas bröd......
Min tjej var väl 1 år & vi var på mamma date på en restaurang. Hon fick en bit av brödet att mumsa på när jag åt. Hon smaskade & alla mammor kacklade. Plötsligt skriker ena mamman ut jag ser på Joy som hade ögon som nästan hoppade ut av huvudet & hon var så blek.
Jag reagerade momentant med att slita henne ur matstolen & klämde till precis under revbenen på magen samtidigt som jag knyckte henne framåt & där spydde ungen över halva restaurang golvet & folk blev skit förbannade (Hur damn man nu kan bli det i en sådan situation...) & så kom gråten. Ungen andades & grät & jag grät.... Efter det har jag helt noja med sega bröd & barn.

Tur det gick bra med våra fina skatter

ps Jag har räddat en väninnas barn med samma metod då hon satte en norsk tiokrona i halsen i bilen, hon var 6 år & större men nästan lättare med den tekniken än på ett mindre barn. Känns ju som man klämmer ihjäl dom.... ds

Svar: Men fy so obehagligt! :-( Så skönt att det gick bra <3
Du gjorde helt rätt :-)

Tack för din kommentar <3
Sarasdiary

Åh fyyyy, sååå hemskt :S :S Vilken otrolig tur att det gick bra, hua, känner paniken ända hit :S

KRAAAM

Stina- med Fröet i magen

Usch och fy vad hemskt :( Och vilken himla tur att det gick bra! ❤

Malin ☆

Uscha men fy gumman! Förstår att du blev skärrad <3 Usch, usch, usch!

Massa kramar & kärlek!
<3

Carolina

Men usch och fy! Skitläskigt ju... Så himla tur att det gick bra!!

Emilie

Skönt att det gick bra! Det är grymt otäckt sånt. Men man ska inte vända upp och ner och skaka. Här hos oss erbjuder röda korset första hjälpen kurs för föräldrar. Man anmäler via öppna förskolan. Kan kännas tryggt att ha gått =) . Men i en nödsituation är allt som funkar tillåtet.

Svar: Jag vet :-) Det är just det som är så läskigt. Trots all kunskap och kurser jag gått så gjorde jag som man inte ska göra. Antar att jag blev så chockad när det hände... Men så skönt det gick bra. Viktigast :-)
Sarasdiary

Jeanette

Men fy vad hemskt!! Skönt att det gick bra!

Pauline

Va duktig du var som fixade det så snabbt och skönt att det gick bra. Vad var det hon satte i halsen?

Jag tycker det känns så läskigt när dom ska börja äta för att just det ska hända. rena mardrömmen.
Hur mår ni annars, är ni friska nu? Kram Kram

Svar: Tack för din omtanke Pauline :-) Jag mår mycket bättre nu men märker på Tilde att hon kommer bli förkyld. Snorig och täppt i näsan.

Ja riktigt skönt att det gick så bra. Usch och fy! Det var en melonbit. Jag skärde i pytepytte småbitar men hade visst råkat glömma en. Suck!
Hur mår ni ? Ni har verkligen haft så otur med sjukdomar :-( KRAM!
Sarasdiary

Mikaela

Fy,förstår paniken.Då spelar det ingen roll hur mycket kunskap man har.Vad skönt att allt gick bra.Mina barn har aldrig satt något i halsen så men när min äldsta va 2 år råkade han få tag i min tekopp som stod på köksbänken,i ett obevakat ögonblick,vände mig om ett par sekunder.Jag fick panik,han fick ju hela koppen över sig med varmt te och gallskrek.Jag jobbar i vården men kunde inte tänka helt klart.Man är ju en hönsmamma när det kommer till ens barn.

jessica

Nej va läskigt. Tur att det gick bra.

Ida

Vad skönt att det gick bra! Även om du nu gjorde "fel" så blev det ju rätt och det är ju det allra viktigaste :)

Svar: KRAM!
Sarasdiary

Sofia - ett bättre du

Men guuuuud vad läskigt. Det där är min största mardröm att något sådant skulle hända. Men tack och lov vad skönt att det gick bra!

Svar: Jaa fyyy vad otäckt det var. Nu har jag blivit ännu nojjigare...
Sarasdiary




Kom ihåg mig?