Första veckan med PT-Online..


Kl. 13:09 |
Tilde sover ute på balkongen och jag har precis fått i mig lunch. Familjen Annorlunda i bakgrunden och jag tänkte försöka få ner några rader nu om min första vecka med PT-Online hos MammaFitness. Det har gått bra! Jag har under en veckas tid fyllt i varje liten smula jag har stoppa i munnen.  Tanken är att du ska skriva ner vad du brukar äta. Men det tyckte jag var svårt, så i stället åt jag så ren mat som möjligt ( t.ex kycklingfile och sötpotatis + kesella med senap) att det skulle bli enkelt att fylla i. Jag har anpassat mig efter de livsmedel som finns i "banken" så det har gått väldigt smidigt. Jag får många frågor om det inte är svårt och jobbigt att fylla i och visst tar det tid. Men det måste det få göra. Jag har en hushållsvåg ståendes på köksbänken och ett block med penna bredvid. Skriver in allt gör jag när det finns tid, t.ex när Tilde sover. I går fick jag tillgång till mina recept och har fått justerat kaloriintaget lite ;-) Har precis skrivit ner och planerat vad jag ska handla hem i eftermiddag. Även denna vecka kommer jag göra det enkelt för mig. Göra storkok och äta samma mat till jag har lärt mig vad/när/hur mycket jag kan äta. Detta är endast 35 dagar av mitt långa liv och jag ska verkligen göra mitt bästa. Känns allt bra och jag ser resultat planerar jag för sammanlagt tre månader... Många tycker det är dyrt, men jag ser det som en investering för mig själv som jag är VÄRD efter nio månaders graviditet. Ett par nya pleasejeans får vänta ;-) Och tänk vad mycket jag kommer lära mig om mat och träning ? Jisses vad jag kommer suga åt mig!   tumblr_mhce9cDCGF1rzwv55o1_500_large

We♥it

N å g r a  F r å g o r ?

 




Kommentarer
Pauline

Jag har använt mig utav en matvåg i flera år och jag tycker att det är skit bra. Annars blir det lätt att man äter för mycket dom gångerna man är riktigt hungrig.

Va kul att du tycker att det fungerar bra =) Hur många kalorier ska du äta om dagen? Antar att det är mera än du åt innan =)

Kram Kram

Carolina

Kan du inte lägga ut vad du äter på dagarna i tex en vecka-skulle va intressant att följa tycker jag;)

Sen- jag läser inte bloggar och försöker minimera min tid på facebook eftersom jag bara få ångest över allt- men jag måste få säga att din blogg är riktigt trevlig att läsa-bra balans mellan allt-en riktig Lifestyle blogg:) You go girl!!!!:)

Svar: Åååååå TACK Carolina! Vad glad jag blir, du anar inte! Du har gjort min dag :-)

Jag tänkte samla lite bilder på några måltider. Men en hel vecka, det blir mycket det eftersom jag äter sex mål om dagen ;-) hihi

Tack igen för dig fina fina kommentar <3 <3
Sarasdiary

emelie.

Ja, det är många som blir som fågelholkar när jag berättar att min PT kostar 700 kr i timmen. MEN, det är pengar som jag har VALT att lägga på det för att JAG förtjänar det. För att JAG mår bra av det. Då avstår jag jättegärna ett par nya jeans och att fika ute femtio gånger. Jag unnar mig själv det här och får en drömkropp och massor av kunskap på vägen. Så det är verkligen en investering för livet, och om man tänker så.. Då blir det inte så dyrt om man räknar på det...

Kämpa på Sara! :-) Stor kram.

Svar: Heja dig! Vad kul att köra med PT, grymt! Och vilka resultat :-) Jag har läst han blogg lite och han verkar grym!

Och så många kloka ord du skriver, jag håller helt med! :-)

Många kramar och lycka till med din resa <3
Sarasdiary




Kom ihåg mig?