Det räcker med en halv...


Kl. 11:30 |
Jag älskar avokado och det är en perfekt fett-källa till måltiden. Men kom i håg, det räcker med en halv åt gången. Avokado kan du även använda som smör på smörgåsen, riktigt gott! Idag fick det bli en halv Acokado till min lunch. Tillsammans med rotbiff, mathavre, tomat och machésallad. Ett tips! Skippa isbergssalladen, den innehåller bara vatten och inge näring alls. Satsa istället på Maché, spenat och ruccola :-) DSC_0385

Näringsvärde för 100 g Avokado =  168 kalorier. Kolhydrater 4 g, Proteiner 2 g och fett hela 15.3 g





Kommentarer
Pauline

Avokado är SÅ himla gott =) Jag äter alltid en hel för jag behöver få i mig mera bra fett. Skulle egentligen behöva lägga till lite mera bra fett men jag kan inte komma på vad. Förslag?

Kram Kram

Svar: Mmmmm! Så gott :-)

Tycker du om sötmandel? Ett tips är att lägga till det i kesellan och smoothie :-)

Kram <3
Sarasdiary

Emelie

Visst har ni en Stelton kaffetermos? Har för mig att du bloggat om det och att du då hade beslutångest men att du akrev att du skulle köpa en! Tänkte fråga efter en liten recension, håller den värmen bra? :-) Är nämnligen sugen på att köpa en! Du får gärna skriva ner några rader! :-)

Kram!!!

Svar: Den kom med posten idag! Beställde från frapp.se där de är nedsatt i pris. Passa på! Återkommer med en recension :-)

Kram
Sarasdiary

Nilla

... men då måste man ju ändå äta den andra halvan till nästa måltid så den inte blir brun och dålig?!

Svar: ;-)
Sarasdiary

Heidi

Avokado som är så gott, jag kan absolut inte bara hålla mig till en halv :) För gott.

Svar: Mmmmm, riktigt riktigt gott!
Sarasdiary




Kom ihåg mig?