Sammandragningar, förvärkar?


Kl. 22:41 |

En av alla fina julklappar jag/vi fick, nya muggar från Pip studio! Längtar redan till frukosten i morgon.

God kväll bloggisar!

Jag har precis krupit ner i sängen. Känner mig inge vidare alls tyvärr. Har ont i magen (sammandragningar och tryck ner) så har tagit alvedon nu och ska försöka sova. På onsdag går vi in i vecka 25. Hoppas verkligen det känns bättre i morgon, vi som ska ha nyårsmiddag här hemma tillsammans med 15 andra. Det som känns skönt är att jag är ledig från jobb till på lördag och att Tilde är i hudik.. Vi skjutsade ner henne direkt efter jag slutat jobbet.

Någon som fått tidiga känningar? Med Tilde började det i vecka 32. Åååå, hoppas det bara är något tillfälligt!




Kommentarer
Emelie

Hej Sara,

Jag har 3 barn och med både nummer 2 och definitivt nummer 3 så fick jag sammandragningar och tryck neråt mycket tidigare än med första. Är väldigt vanligt vad jag har förstått, så du kan nog vara lugn. Men vila, det är det som brukar hjälpa bäst. Hoppas det känns bättre för dig imorgon. Hälsning från Småland :-)

Svar: Ja det är nog bara att välkomna det. Jag har inte haft några som helt känningar så de kom verkligen från den klara himmelen. Bara sådär. Det är bara att göra det bästa och lyssna på kroppen så blir det nog bra :-)
Kram och GOTT NYTT ÅR ! <3
Sara´s Dagbok

Eleni

Har också börjat känna av sammandragningar redan för en vecka sedan och vi är bara i v.17. Har hört att det är vanligt att få det mycket tidigare med andra barnet så hoppas allt är som det ska :) Och hoppas ni fick ett härligt nyårsfirande. Gott nytt år!

Svar: Tack detsamma :-)
Ja tydligen så är det väldigt vanligt så det är väl bara att gilla läget och lyssna på kroppen :-) Kram!
Sara´s Dagbok

erikasblogg.se

Jag hade sammandragningar i vecka 25 när jag väntade min son. De gjorde aldrig ont men magen blev hård. Tror inte att det är ngn fara och jag läste här nu att du varit hos bm idag och att det såg fint ut. Stressa ner och vila brukar de ge som tips. Men det är inte lätt.

Å en annan sak- jag älskar Pip! Har flera i samlingen. Dock inte de här nya kopparna som du har. Så fina!!

Kram och gott nytt år!




Kom ihåg mig?