Nystart!


Kl. 09:48 |

Hej bloggisar!

Onsdag i dag och vi har inget planerat för dagen. Så efter lunch får det bli en långpromenad och sen i kväll är det träning som gäller för min del. Har funderat lite hur jag ska lägga upp min träning och egentligen är det bara att fortsätta där jag sluta. Men lite justeringar kommer jag göra, så här tänker jag;

- Styrketräning 3 ggr/vecka ( Två pass med fokus på överkropp + ett pass enbart fokus på ben)

- BFL - Intervaller 2 ggr/vecka (kan läggas direkt efter styrketräningpass) Tack Malin för att tänka lite outside the box!

Men, det viktigaste av allt är kosten och där är samma visa, fortsätta där jag sluta! Frukost, lunch och middag + två-tre mellanmål (+ postworkout) om dagen och ligga runt 1500 kcal (shape up appen!!) om dagen. Nu när jag börjar jobba snart kommer jag behöva planera varje måltid och hela tiden ligga steget före. Lite tuffare men det gäller att göra smarta val och köra med mellanmål som är lätta att ta med ( t.ex ägg, kesella + bär, proteindrink).

DSC_0449

Gårdagens middag; Ugnstekt sötpotatis med rödlök och fetaost. Grillad kyckling, kvarg och Ajvar Relish. Lite ruccola.

Clean food is the shit! På så vis blir det lättare att hålla koll på hur mycket och vad jag stoppar i mig.





Kommentarer
Amanda

Det där såg ju SÅ gott ut!:-)

Svar: Det var gott :-D Mums!
Sarasdiary

Full Fart Fram

Spännande! Eat clean- min grej med. (förutom lördagsgodiset...måste ha det ibland :) ), en balans med hård träning, vila, näringsrik mat och ha roligt i livet är det bästa!
Låter som ett bra upplägg, ska bli kul att följa.
Lycka till :)

kram

Svar: Hihi, ja lördagsgodiset får man inte glömma emellanåt. I bland måste man få äta lite vad man vill och min svaghet är just lösgodis och lite röd vin ;-)

Jag hoppas det kommer hända något nu när jag lägger in lite intervaller. Jag
Håller på att bli galen och har blivit lite knäckt efter Olgas då resultaten blev så små. Men det går ju inte att ge upp!!
Sarasdiary

Hanna

Hur gick det med din sköldkörtel, om det inte är för privat att fråga? Du verkar helt grym på det här m kostb& träning, heja dig!!!

Svar: Det är tydligen inget fel på den, så det är bara att fortsätta kämpa på. Men det känns så olustigt.

Tack Hanna vad du är go! Tack för kommentaren blir så glad <3
Sarasdiary

Malin ☆

Åh, jag hejar på dig gumman! Fortsätt kämpa nu så kommer resultaten att komma snart ska du se. Du är SÅ grym!

Puss <3

Svar: TACK vännen! Du är bäst och alltid lika skönt att prata med dig! Ser fram emot i morgon och få en liten check av kroppen ;-) hihi

Puss & kram <3
Sarasdiary

Anonym

Hur gör du med den appen? Om du tränar, lägger du in den träningen då och på så sätt äter fler kalorier? :)

Svar: Nej det gör jag inte. Jag skriver bara in hur mycket och vad jag äter :-)
Sarasdiary

Nathalie 19 år och mamma till Neo

Jag tycker Shape Up appen är väldigt svårt, speciellt när man måste skriva in efter gram. Har du några enkla tips gällande att veta hur mycket man äter?
Lycka till med ditt nya träningsupplägg, ska bli jätteroligt att få följa och bli inspirerad! :)

Svar: Jag väger allt jag äter :-) Det är lite jobbigt i början och tar lite tid men efter ett tag lär man sig att uppskatta vad som är lagom :-)

Vad kul att du tycker det :-) hoppas du haft en fin kväll <3
Sarasdiary

jessica

Bra att du kämpar, starkt ab dig..ja kör med med den appen, väldigt skönt att hålla reda på sitt intag av mat..när man börjq med den insåg ja att gud va stora portioner jag åt förr, förut skulle jag bara ha 1000 kalorier, väldigt svårt och tränade jag inte varje dag så va de kämpigt att hålla så lite..men de funka och nu har ja tappat kilo och ska ligga på 1500 för att behålla min nuvarande vikt..jag hejar på dig massor! Kramar

Svar: Ja visst får man en aha upplevelse :-D
Jag skulle aldrig klara mig på 1000 kalorier, jisses! Härligt att du har klarat det :-)

Tack så mycket Jessica <3 Kramis
Sarasdiary




Kom ihåg mig?