Mörkläggningsgardin


Kl. 09:55 |
Vi har de senaste veckorna haft lite problem med Tildes sömn om nätterna. Hon har varit förkyld, fått tänder och det har blivit allt ljusare ute. Morgon har hon redan gjort strax efter fem vilket inte är ok.  Vi fick tips av några vänner att köpa en mörkläggningsgardin och att vi inte har tänkt på det tidigare. I går efter jobbet åkte J och handlade en på IKEA och i natt gjorde den underverk. Nu vet jag ju att vi inte ska hurra allt för mycket eftersom vi bara haft den en natt. Men kanske är ni fler som har bekymmer just nu med sömnen pga att det är ljusare ? Löp pch köp säger jag bara :-) Ett annat tips som jag kan dela med mig av är att när ni går och lägger er, låt tv´n stå på ;-) Tilde hör alltid av sig när vi stänger av tv´n och precis krypit ner i sägnen. Men nu har vi lurat henne i två nätter och det har faktiskt fungerat. Tilde hamnar i sin djupa sömn efter kl 00-01 och våran tv stängs av själv efter fyra timmar. Så med andra ord märker hon inte lika lätt att den stängs av ;-) Senast överförda29

Hade det varit jag som skulle köpa gardinen så hade det blivit en vit. Men en svart passar faktiskt riktigt bra inne i Tildes svartvita rum som även ska få lite färgklickar i färgerna rosa och lite grönt. Men det går väldigt långsamt måste jag säga! Denna mörkläggningsgardin tycker jag även duger fint som en gardin om man drar ner den lite. 





Kommentarer
Anna Överhem

Javisst är det bra med mörkläggning. Vi brukar även tejpa nån snutt här och där med maskeringstejp (fastnar ej i tapeten) på sidorna så gardinen hamnat tight intill väggen, annars går ljuset in emellan den lilla springan som blir, sjukt irriterande :-P
Skönt med mörkt, men trots det har vi ändå morgonpigga barn (o föräldrar;)
Kramar på er.

Svar: Haha! Ja du Anna ;-) KRAMIS! <3
Sarasdiary

Jenny - mammaliv i Nashville

Ja vi skulle inte fått många timmars sömn om vi inte hade vår mörkläggningsgardin! Och lustigt med tvn. August vaknar då vi stänger av vår emellanåt även om vi har en ljudmaskin på. Kanske ska vi låta tvn stå på ett par timmar till på ovanvåningen? ;)
Lustigt att de här samma "problem" :)
Härligt om ni får sova igen!

Svar: hihi. Har du testat Tv´n ? :-D
Sarasdiary

Anette

Här funkar tyvärr inte mörkläggningsgardinen, dottern vaknar tidigt ändå

Svar: Aj då! :-(
Sarasdiary

Malin

[MARKED AS SPAM BY ANTISPAM BEE | Server IP]
Hur går det med din pt online? Jag funderar lite på att köpa tjänsten jag med men är nyfiken om du känner att det blir resultat och att allt fungerar bra.

Svar: Hej Malin!

Idag har mitt abonnemang gått ut och jag har nu kört i 65 dagar. Jag har fått mycket kunskap ang kosten och träningsprogram som jag kommer ha till användning för framöver. De första veckor minskade jag många centimetrar men sen stanna allt upp och har sedan dess stått helt still. Fast jag gjort allt till punkt och pricka! Så tråkigt. Men jag tror inte det är upplägget som har varit fel utan nog mer min kropp som inte svarar.

Följer du Olga på facebook ? Det är ju SÅ många som får grymma resultat. Så KÖR! Testa en månad, du behöver ju inte förlänga :-) Det blir liksom som en spark i baken både med träningen och kosten.

Jag ångrar inte att jag köpte tjänsten eftersom jag har fått så mycket tips och har sett det lite som en utbildning också. SKa bli kul och höra vad du bestämmer dig för :-D
Sarasdiary

Anneli

Vi köpte mörkläggningsgardin oxå från ikea häromveckan, dock har vi inte tagit tag i att montera upp den ännu. En vit fick det bli för vår del ;)

Svar: Ja, jag ville också ha en vit. Men J köpte nog svart bara för att reta mig. Hahaha!
Sarasdiary




Kom ihåg mig?