Torskfilé med ost- och oreganotäcke


Kl. 17:23 |

Igår fick vi hem Linas matkasse igen och idag lagade vi första middagen som var smarrig fisk i ugnen. Jag tänkte dela med mig av receptet då jag verkligen tyckte om det :-)  Vi äter alldeles för sällan fick här hemma och anledningen till det är att jag saknar inspiration till att laga fisk. Men detta recept kommer vi göra fler gånger.

Sätt ugnen på 175 grader. Till fyra portioner behöver du ca 600 g torskfilé som du kryddar med 1 tsk salt, 1 krm svartpeppar. Pressa över ½ citron. Smula över ½ tärning fiskbuljong och häll på 1 ½ dl vatten. Finhacka ½ kruka oregano, 1 röd paprika, 1 tomat och ½ purjolök. Blanda allt med 1 dl creme fraiche, 2 krm salt och 1 krm svartpeppar. Bred röran över fisken. Riv 100 g grana padano (ost) och strö över fisken. Tillaga mitt i ugnen i ca 25 minuter.

Tips! Koka broccoli och morötter. Gör en vinegrätt av 2 msk olja och ½ msk balsamvinäger. Smaka av med salt och peppar. Ringa över de nykokta grönsakerna. MUMS!

Vill du har Linas matkasse ? Mejla mig så får du en rabattkod :-)





Kommentarer

Men mums så gott det låter :)

Svar: Du måste prova :-) supergott!
Sarasdiary




Kom ihåg mig?