Lunch!


Kl. 12:01 |

Igår när jag åt Lasagne till middag sa min kropp ifrån. Så nu blir det NO CARB på obestämd tid framöver, på mitt vis. Inte helt strikt men helt utesluta pasta,potatis och ris! Jag har uteslutit det förut och verkligen mått hur bra som helst, så varför inte ? Här nedan har ni dagens lunch som blev lite "tager vad man haver" helt utan proteinkälla vilket inte är ok. Men Tilde sover och jag tänker inte väcka henne för att gå och handla nu, det ska vi göra senare. Men mums så gott det var!

Lägg fryst broccoli i en ugnsform. Häll lite grädde över och riv parmesan ost över och ställ in i ugn ca 175 grader. När det börjar få lite färg är det klart :-)

Detta är perfekt att ha istället för potatis, ris och pasta och du slipper uppsvullen mage! Kan ju såklart varieras i oändlighet, bara fantasin som sätter gränser!





Kommentarer
Hanna Z

Vi har inte använt den än faktiskt, och så har vi inte fått Donkeyn så vi kan testa om den passar. Men hoppas verkligen det för jag tycker den är SÅ fin och jag vill så gärna ha den! hihi. Är ni nöjda? :)

Mums vad gott! Ääääälskar broccoli!

Nena: Foto - DIY - Inredning

Det där såg gott ut ju :) Verkar bra att ha till typ en köttbit :)

Hanna Z

Känns den inte så varm menar du? Vi får ju, tack och lov, inte riktigt så kallt här, och Elliot är ju så stor nu och kommer säkert ändå mest ha overall på sig och gå och åka om vartannat, var ju med därför jag tvekade lite på åkpåse om den skulle komma till användning, annars får vi trycka ner den i liggdelen och ha den till bebis:) Hoppas den blir bra för både er och oss, den är ju som sagt sååå fin!

Emelie

min kropp mår så mycket bättre av att minska ner på kolhydrater, märker på en gång när det blivit för mycket. har framför allt så otroligt mycket mer ork sen jag drog ner mitt kolhydratsintag. det är konstigt med tanke på hur man är "upplärd" att äta :).

Svar: Skönt att det fungerar bra för dig! :-) jag märker redan nu att jag mår bättre idag än i går!
Sarasdiary

Jenny - mammaliv i Nashville

Jag tycker mer om att äta grönsaker i olika former till mitt kött! Saknar inte inte ris & potatis. Pasta äter jag ibland men ofta kör jag spagetti squash :) magen mår SÅ mycket bättre!!

Svar: Spaghetti squash bjöd jag Malin på förra veckan och det är ju så gott. Men jag tycker det blir så lite av det. Då gjorde jag "spaghetti" av två stycken till oss och det räckte precis ?

Hur gör du ? Antar att man kanske inte kan göra på så många olika sätt ? :-) hihi
Sarasdiary

jag mår också så otroligt bra när jag ta bort bröd, ris, pasta, potatis. just nu känner jag inte att det finns ork att ändra i kosten men när bebisen kommit och jag landat lite i det så ska jag absolut dra ner på kolhydraterna igen! din broccoli ser sjukt god ut! :)

camilla

Mmm.. jag älskar broccoli! Måste testas när inspirationen tryter! Tack :)

Ha en ra dag och hoppas Tilde kryar på sig snabbt!

Kram från oss

Svar: Det är supergott och perfekt utbyte mot pasta/ris/potatis :-)
Tack så mycket. Ja jag hoppas detta bara är något som är snabbt övergående och att hon inte får feber.
KRAM
Sarasdiary




Kom ihåg mig?