Dagens hemmaträning!


Kl. 11:31 |
Hej vänner! Jag anser att det inte finns några ursäkter på att man inte hinner träna. Om du inte kommer iväg till gymmet så går det minst lika bra att köra hemma, både styrka och cardio om man nu vill. Eftersom jag inte kan åka till Ego ikväll och träna så fick det bli hemmaträning idag. Jag tänkte visa er några övningar jag har kört nu på förmiddagen medan Tilde sov, haha! Lova att inte skratta, Okey ? ;-) Jag är lite förvånad att jag vågar visa detta! haha

(jag vill också poängtera att bilderna visar inte perfekta utförda övningar, det är ju hur svårt som helst att få till och tajma in att kameran tar bild precis vid utförandet, om man inte har en självutlösare).

Uppvärmning : Jogg på stället till två bra låtar! Annars är vanliga benböj utan vikt bra uppvärmning.

Utfallsgång! I vårat sovrum blir det sammanlagt 10 steg fram och tillbaka. Jag körde 10 varv = 50 st/ben

Step ups! Här börjar inte bara benen att brinna utan du får även ett rejält flås! Här körde jag tabata 20 sek x 8 (10 sek vila mellan) och de ska vara EXPLOSIVA (jag hör hur min vän  Malin  står bredvid mig och påminner om det ;-) ! )

JÄGARVILA! Stå i 90 grader mot en vägg, använde även här tabata! Jisses  ;-)

Armhävningar. Eftersom jag inte har någon fitness-boll använde jag soffan. Blir ju inte riktigt samma sak då bollen gör att man måste balansera.

 PLANKAN

För fler tips på hemmeträning kika in hos Olga! Oj vad den kvinnan inspirerar mig :-) Tomten, om du läser här så önskar jag mig PT-ONLINE i julklapp! ;-)

Har/ska du tränat idag ?





Kommentarer
Malin ☆

Åh, du är SÅ GRYM gumman! Bra jobbat och vilket härligt pass :D

Svar: Ska DU säga vännen! Det är du som är grym och inspirerar :-)
Sarasdiary

Pauline

Heja hemmaträning =) Jag tycker att hemmaträning fungerar alldeles utmärkt och om man vill kan man köpa några hantlar och en boll och då kan man göra så himla mycket.

Som sagt det finns inga undanflykter för att skita i träningen, själv har jag tränat mage, ben och rumpa idag =)

Kram

Svar: hihi! Ja hemmaträning när det är som bäst ;-) hihi
Hejja dig! visst är det skönt när det är gjort :-) KRAM
Sarasdiary

Nena: Foto - DIY - Inredning

Åh va duktig du är!

Svar: Å men tack vännen! hihi
Sarasdiary

Härligt :) Här blir det ett pass hemma då jag ännu inte fixat nytt gymkort. Dock blir det ett lite lätt pass då jag fortfarande har ont i mina benhinnor men 4 plankor som jag fick av Olga när jag hade pt-online görs dagligen (dock har jag slarvat de senaste två veckorna och känner redan hur mycket jag tappat) Men idag ska de göras!

Svar: Vad härligt Cherie!
Vad tyckte du om Pt-online ? Jag är så himla sugen och får jag det inte i julklapp så ska jag göra det ändå efter jul och nyår tror jag! Vore så skönt med en rejäl utmaning och jag har ju verkligen all tid i världen! Vore skönt innan man börjar jobba :-)
Sarasdiary

Marika

Hej! Kikar in och kollar hur du har det idag?:)

Tack vännen! Fortfarande liiite ovant men gillar det som tusan, så skönt att ha en jämn grund nu och så kanske vi kan få till ett snyggare och jämnare resultat sen om jag önskar att gå mot ljusare igen till våren :D

Puss och heja heja heja dig så grym du är!

Emma

Så sant - inga ursäkter :) Jag har också kommit igång med hemmaträning och får tacka för ny inspiration härifrån. Ibland har jag smugglat med sonen till gymmet och när vädret tillåter kör jag backintervaller med barnvagnen inom tryggt avstånd, men hemmaträning i vardagsrummet är absolut det mest tidseffektiva med två små barn :)

Carolina

Duktiga du!! Här tränas det nada! Inga ursäkter, bara så lat.. Gillar att gå promenader, men här är det så sjukt dåligt väder.. Till våren kanske jag kommer igång. ;-)

Svar: Man får vara lat om man inte mår dåligt av det ;-) Vilket jag gör så jag måste röra på mig.

Ååå nu börja jag längta till våren ;-)

Kram!
Sarasdiary

Rebecca

Hej fina du!
Först..tack för din goa kommentar hos mig, den värmde!
Hemmaträning är kanon. Efter några år med gymkort kände jag att jag förlorade för mycket tid med barnen eftersom det för mig var smidigast att träna direkt efter jobbet och de somnar så tidigt. Så jag köpte hem löpband, hantlar, yogaboll, yogamatta och medicinboll. Nu tränar jag hemma på vardagar och helger på gym då vi kan åka hela familjen.
Japp, jag ska träna idag!
Duktig du är och det är som du säger, finns inga ursäkter för att tid inte finns, det går att utöva framför tv:n!

Önskar dig en trevlig eftermiddag och kväll!

Kramar

Svar: Hemmaträning är grymt! Jag önska vi hade ett rum med gymsaker. Det är ett måste när vi köper hus :-)

Kram!
Sarasdiary

Lisa

Bra jobbat :) jag har varit ute på en PW, tränar på för fullt! Det är ju så himla skönt :)

Visst är röda byxor så coolt!


KRAM

Svar: Heja heja!!!
Sarasdiary

jenny - mammaliv i nashville

Vad duktig du är!!
Tänk att du hade rätt angående plankan förresten ;) Nu när jag gör den "rätt" så märks det verkligen när jag skippat några dagar!
Tack för inspiration! <3

Svar: Vad glad jag blir att jag inspirerar <3
Ja visst tappar man lätt när man "vilar" :-)

Kraaam!
Sarasdiary

Nilla

Nu fick jag ju inte alls dåligt samvete för att jag maskat några månader och inte gjort mer än promenerat ner till jobbet :P Har alltid varit imponerad av ditt "ångande på"! :)

Svar: Hihi! Inte ska du gå dåligt samvete. Det är inte min mening. Ibland behöver man vila också :-)
Sarasdiary

Ann-Sofi Engström

Duktigt!!!
Min äldsta son har ju flyttat hemifrån så nu är det vårat träningsrum. Cykel, hantlar mm har fått flytta in där Försöker ta mig i kragen några ggr per vecka och känslan är sååå skön när det är gjort. Bra musik att lyssna på när man tränar gör det roligare

Svar: Perfekt med ett träningsrum! Det ska vi också ha i vårat hus som vi ska skaffa någon gång ;-)

Kram
Sarasdiary

Hanna Z

Åh vad du är duktig! Är redan såå peppad att komma igång och fixa kroppen efter denna graviditeten (var ju kass på det efter elliot eftersom jag förlorade vikten så snabbt så blev jag liksom lat...) men nu jäklar! Hoppas jag känner samma om några månader, haha

Svar: Hihi! Jag kunde aldrig ana att jag skulle tappa gravid kg så snabbt, dock var det ju inte många men ändå! Jag blev också lat då men nu vill jag få en starkare kropp och tajta till den lite. Och det vore ju inte helt fel med lite lägre siffror på vågen också ;-) Efter jul och nyår blir det storsatsning! ;-)

Jag kan hejja på dig om du vill när det blir dags ;-) hihi KRAM
Sarasdiary

Elin

Provade precis ditt pass, oooh herregud vad de brann i benen!! :) Underbart!
> Tack för inspiration!

Svar: Åååå vad roligt Elin! Ja benen får sig en rejäl genomgång! Vadglad jag blir att du testade! :-) :-)

<3<3
Sarasdiary




Kom ihåg mig?